Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010
Men vad spelar det för roll egentligen? Det är väl perfekt om man kan välja prisklass och kvalitet på sina grejer?
Jag förstår 'båda sidor'. Men jag skulle inte heller köpa just den kollektionen från Hööks. INte från HW heller iofs.
Jag är ingen märkesnörd, men jag ser det på samma vis som jag gör med märkeskopior på vanliga kläder. Jag har hellre 'Ellos' än jag har en LV-kopia. Även om LV-kopian är snyggare. Helt enkelt för att jag INTE vill att någon ska tro att jag försökerge bilden att det är äkta LV.
För de som kan ser ju på några sek att det är en kopia.
Så samma sak nu med höökskopian. Den är för lika orginalet, och jag skulle känna det som att folk skulle tro att jag ville ge sken av att HW.
Nu kanske ingen skulla tänka så, men det är anledningen för mig.
Så, hade önskat det var lite mer skillnad från originalet av den anledningen.
Sen skulle jag inte köpa originalet heller i just det här fallet, jag anser inte det är värt priset sett till kvaliten helt enkelt. (Fleece blir aldrig värt det priset för mig).
Hade det haft en hyfsat synlig (men inte blaffig) brodyr t ex som tydligt talade om att det var Hööks hade det varit annorlunda, jag skulle som sagt inte skämmas för att 'skylta med' att jag köpt Hööks variant. Men skulle INTE vilja att ngn trodde jag försökte påskina att det var HW och trodde att 'ingen skulle märka'.
Ja jag är lite fjantig med vissa saker