Hööks höst/vinter 2014

@Askur Dom är 140 resp 146. D-ponnyn är väldigt kort i ryggen bör kanske tilläggas.

Min D-ponny har också 125 i täcke.
Min gamla lipizzanare hade också 125 i täcke fast hon var 156 hög.
Och ingen av dom är/var speciellt korta i ryggen.
Däremot har/hade dom rejäla mankar.

Jag har också haft en c-ponny som behövde 145-150 i täcke.

Höjden säger ingenting om hur långa ryggar hästar har.

Idag kom de bruna Arezzo stövlarna (och stövelsträckarna och sulorna) med posten. Men jag upplevde dem som högre i skaftet i butiken (de såldes så jag kunde inte köpa dem). :o men blir nog bra. Älskar den bruna färgen! :love:

Jag har hälkilar i mina Arezzo för att de är lite för höga i skaftet, och det hjälpte ju lite i början.

@Fiorano
Tack, för tipset om jackan! Nu har den kommit och är helt klart prisvärd. Lite stor men det gör inget, får bara plats med extra många tröjor under. Hade inte trott att man skulle känna sig så rörlig i den som man gör. Helt klart värd pengarna :). Känns ganska tunn, men är varmare än jag trott.

Jag har en täck-kjol när jag går ut med hunden. Den är förvisso inte från Hööks, men uppfinningen är exemplariskt.
Vad är egentligen vitsen med kjol till skillnad från ett par varma överdragsbyxor? Bara nyfiken... blir det varmare än byxor? den går ju inte ända ner...

Vad är egentligen vitsen med kjol till skillnad från ett par varma överdragsbyxor? Bara nyfiken... blir det varmare än byxor? den går ju inte ända ner...
Det är väl varmare med byxor, precis som du skriver, men lite enklare upplever jag det med kjolen. Jag slipper ta av mig skorna.

Är det någon som köpt kjolen? Är den bra? Det ser ut på bilden som det är nån typ av fäste för benen på den, hindrar det kjolen att lätta eller glida av benen om man galopperar eller om det blåser?
Och @the_connemara Köpte precis kjolen och gillar den men lyckades förstöra den första gången jag använde :o
Kommer modifiera genom att sy fast två breda resårband per ben med kardborrefästen, ett uppe och ett nere, istället för den enda som finns. Nu sitter ett resårband mitt på benet ungefär (på varje kjoldel alltså) och därför ligger kjolen inte helt stilla utan kan blåsa upp. Ställbart med resårband med "hål" i som man sätter i små knappar, min knapp åkte av eftersom jag glömde knäppa upp :down:
Jag gillar att den värmer rejält i ryggslutet eftersom resåren går högt upp. Håller med både @Rialavargen och @Gaia med deras kommentarer.

Jag va tvungen att åka förbi och köpa med mig jackan Savona JH igår när det ändå va lite rabatt. Tycker den sitter så himla bra och den kändes himla lätt och smidigt att ha på sig. Dock något stor i storlekarna.
Älskar att det är dragsko i midjan så den går att markera lite :)

Jag var på Hööks häromdagen och köpte den beiga parkasen från JH-collection. Hittils mycket nöjd!
Har även blivit sugen på att köpa Kodiak-täcket efter att ha läst i denna tråd ;) Har inte haft något annat än Horseware de senaste tio åren, så kanske dags att testa något nytt...

Köpte JH Ferrarajackan idag, superfin och bekväm. Precis lagom varm när det är sånt här mellanväder, varken varmt eller kallt.
Blev även den rosa mössan :love:

Jag har flera Amigo 600D och min häst har alltid varit torr under även efter riktiga skyfall.
Jag har också de och min häst är alltid snustorr fast de ösregnat på snedden hela dagen.

Även jag har en uppsjö, alla håller tätt även om det ösregnar flera dagar i sträck (jag har lösdrift). Men kanske är ojämn produktion (även om jag under alla år borde träffat på nåt som läckte då kan jag tycka)

@Fiorano kan du inte ta en bild på Lova-parkasen när du har den på dig? Jag skulle också behöva nåt liknande men det beror på graden av "tunnighet" ;) gärna en bild uppsuttet också :)

Jag köpte jackan Fuxa eller vad den heter förra veckan. Jätteskön och smidig :) enda negativa är att mobilen inte får plats i fickan :mad:

Dunder fick en ny grimma idag från Lami-Cell, elegance, den bruna.

Och jag fick den blåa mössan från Spooks som är helt :love:

Brunt syns inte så bra på brunt på bild men han passade jättebra i färgen.
img_20141125_174545_5474dd2ce087c337dab44569.jpg

Och jag gör mig inte bra på bild med mössa men here we go!
Mössan är fin iaf.
img_20141125_131307_5474dc222a6b22a46fb3f713.jpg

Är det någon som har utetäcken Hi-Viz och har några åsikter om det? Det reflextäcket som är 200g. Är lite småsugen på det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 445
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 630
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka