Hööks höst/vinter 2014

Så att folk ska kunna se ut vad de vill ha, lägga undan det och köpa det när rean börjar, eller köper saker strax innan och lämnar tillbaka det under rean för att sen köpa det för halva priset?

De vill såklart att folk ska fortsätta handla saker även innan rean börjat.
Jag t ex får inte sägs vad som kommer på rea eller när rean börjar, även om jag står med rea listan i hand kvällen innan och börjat hänga om plaggen.
Går de ut med rean en vecka innan så mister de en veckas försäljning då de flesta väntar till rean.

Just detta råkade jag ut för sist det var rea. Var där och handlade på rean, frågade om de snart skulle ha halva rea-priset. Men dey visste inte expediten (chefen) nått om.
Dagen efter fick jag ett mail om att det var halva rean:banghead:
Gött störande men jag förstår ju anledningen.
Jag löste det genom att åka dit, lämna tillbaka det jag köpte och köpte det sen på nytt till nya priset :p
Det bor en snåljåp inom mig :o;)

Vad i helsike skriver de inte ut rivstyrkan i sina utetäcken på webbsidan för? :mad::devil: Tror de att alla hästar går ensamma i rasthagerutor utan lekfulla kompisar? Om man letar något som tål tuffa tag, med vettig passform runt 200 g ska man skippa Hööks då? :confused:
De brukar väl göra det? Jag kommer inte in på sidan nu, men brukar de inte skriva Denier?

Vad i helsike skriver de inte ut rivstyrkan i sina utetäcken på webbsidan för? :mad::devil: Tror de att alla hästar går ensamma i rasthagerutor utan lekfulla kompisar? Om man letar något som tål tuffa tag, med vettig passform runt 200 g ska man skippa Hööks då? :confused:

Jag klickade in snabbt på tre olika täcken och där stod täckets ripstop. Exv. Utetäcke Horsepower "Utetäcke i 600D polyester ripstop."

Just detta råkade jag ut för sist det var rea. Var där och handlade på rean, frågade om de snart skulle ha halva rea-priset. Men dey visste inte expediten (chefen) nått om.
Dagen efter fick jag ett mail om att det var halva rean:banghead:
Butikerna får tydligen inte info om kommande kampanjer osv i förhand, utan först samma morgon som det startar enligt en expedit jag pratat med.

Butikerna får tydligen inte info om kommande kampanjer osv i förhand, utan först samma morgon som det startar enligt en expedit jag pratat med.
Det är standard svaret jag ger också ;), men vanligtvis så får vi listan dagen innan och märker om på kvällen och morgonen. Men det är artikel nr form på listan så även om ngn frågar och t ex en blus kommer på rean så har man 5 sidor av 148045- 100 nummer att gå igenom. Och rean går inte in i datorn förrens på morgonen.
(Jobbar ej på Hööks dock. Vet inte hur de har det.)

@lady_vip och @Pancakes märkligt när jag går in på täckena på min Mac står inte ripstop :confused: Klickade in på flera täcken och tog fram hela infon. Kan det bero på Safari tro? Men tar jag fram katalogen så finns det med.

http://hooks.se/Handlers/Transforme...rces/600087-74-14200-upp-fra-01.jpg&fjpg=True

Någon som har detta täcke? Jag är ute efter ett riktigt tjockt vintertäcke att ha när det är kallare än -20. Men det måste passa på en häst som är rätt grov över bringa/bog.
Hur är de i storlekarna?

Jag tänkte köpa ett Amigo men gillade priset på detta.

Jag har köpt ett sånt åt min häst som är lite grövre, framförallt vid bogpartiet och det passade jättebra faktiskt. Har svårt att hitta täcken som sitter bra framtill men är än så länge riktigt nöjd med detta. :)

Jag har köpt ett sånt åt min häst som är lite grövre, framförallt vid bogpartiet och det passade jättebra faktiskt. Har svårt att hitta täcken som sitter bra framtill men är än så länge riktigt nöjd med detta. :)

Min häst har en tendens att få märken på undersidan av halsen av bucastäcken. Hon har inte ovanligt lågt ansatt hals men dock lite. Så det får inte bli för tajt där...

Kollade på Thermo Master men jag tycker de är så pass dyra att då kan jag likväl köpa nåt beprövat dyrt märke. Behöver dessutom ett rejält tjockt täcke, så 400g hade varit bra.

Gissar på rean börjar efter erbjudandet om fraktfritt är borta. Dvs 16 januari (hur fan ska man spara pengar tills dess :p)

Kollade lite på hemsidan och hittade tränset Harleston. Någon som har det?
Jag har inte exakt det, jag har föregångaren med mässingsfärgade beslag, men annars är de identiska.

Lädret är bra på mitt, passformen är också bra och jag gillar framförallt nosgrimman som jag tycker är lagom bred.
Nackdelen är att nackstycket är ofodrat och det blir två smala remmar över nacken, så jag har fodrat själv med ett löst nackstycke (mycket nacke i den meningen :D). Och jag gillar inte tyglarna, men jag gillar inga gummityglar.

Edit: hittade en kass bild
9B0361B1-036F-455F-BAC9-E5D8BC5FAFA8_zpsegnprzty.jpg

Jag har inte exakt det, jag har föregångaren med mässingsfärgade beslag, men annars är de identiska.

Lädret är bra på mitt, passformen är också bra och jag gillar framförallt nosgrimman som jag tycker är lagom bred.
Nackdelen är att nackstycket är ofodrat och det blir två smala remmar över nacken, så jag har fodrat själv med ett löst nackstycke (mycket nacke i den meningen :D). Och jag gillar inte tyglarna, men jag gillar inga gummityglar.

Edit: hittade en kass bild
9B0361B1-036F-455F-BAC9-E5D8BC5FAFA8_zpsegnprzty.jpg

Jag älskar den typen av träns.
Vill du inte ha remmarna lösa i nacken kan du ta antingen Acavallos lösa gelnackskydd eller gelkindkedjeskyddet över nacken om du inte vill ha så stortöver nanacken.
Jag har bägge för omväxlings skull.

OM det är så att rean börjar den 8´e. Börjar den direkt vid tolvslaget midnattstid på hemsidan? :)

Jag som inte ens borde tänka tanken att handla något överhuvudtaget.. :cautious::idea:

OM det är så att rean börjar den 8´e. Börjar den direkt vid tolvslaget midnattstid på hemsidan? :)

Jag som inte ens borde tänka tanken att handla något överhuvudtaget.. :cautious::idea:
stanna uppe till 12.05 och se efter ;).
ska nog passa på att åka in till lund och byta några julklappar i morgon. och samtidigt se om det finns några fina rea erbjudanden på hööks, om det nu är rea då.

stanna uppe till 12.05 och se efter ;).
ska nog passa på att åka in till lund och byta några julklappar i morgon. och samtidigt se om det finns några fina rea erbjudanden på hööks, om det nu är rea då.

Mm det var ju det jag hoppades slippa :p
Tänkte om någon annan har bättre minne än mig. Har dock för mig att det startat redan vid midnatt förut någon gång, men inte hundra på att jag kommer ihåg rätt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 445
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 630
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka