Hööks nyheter!

Sv: Hööks nyheter!

Delvs, var där idag (upplands väsby/ stockholm) och de hade inte fått in speciellt mycket av nyheterna, så det är nog säkrast att vänta ett tag om man inte ha rväldigt nära som jag!

jag såg dom nya senskydden.. Matchande fram och bak.

Har bestämt mig för att köpa fram och bak där. Vet bara inte vilken färg Latté eller gråa..

Sen så ett nytt tävlingschabrak för dressyren. ettt vitt med en färgad tråd kant.

dom hade ett fräckt täcke som var till för longering oxå men köper nog inte det..

Jag ska dit på fredag eller lördag. då jag och stallägaren ska köpa stallutrustning till det nya stallet..
Har nog något bra tips om stallutrustning som man kan köpa på HÖÖKS

Senast ändrad av en moderator:

Det är mycket dyrare på Hööks än på Börjes och EKO

// GW

spot skrev:
Det är mycket dyrare på Hööks än på Börjes och EKO

// GW

Ja det vet jag.. Men vi har bestämt oss för att köpa grejorna på ett annat ställe än på hööks.

Tar sista knappen

Nu har de fått upp lite mer grejer! Ett par saker ska jag iväg och klämma på nu i veckan.

Reflexdamaskerna. Pålle behöver ändå strykkappor bak, så jag hoppas att dessa passar även på bakbenen. Perfekt med reflex på. Är inte heller dyrare än vad reflexåtgången är på vinterhalvåret. De ser lite klena ut dock.

Halstäcket. Har länge letat efter ett, men det har inte funnits nåt bra här i krokarna..

Sen gillar jag vintertäcket. Pefekt färg för oss som har hästarna nära motorvägen, ifall de nu skulle ta sig ut. Ingenting jag kommer köpa dock, pålle har ett nästan helt nytt vintertäcke..

Den nya grimman var också snygg. Men... vi har ju så många grimmor redan, och jag kommer säkerligen köpa nån nere på falsterbo också ;)

Sen tänkte jag klämma lite på den nya hoppsadeln. mest för att se om det är nåt att ha.

Nåt som tilltalar er av de nya sakerna? :)

Själv ser jag ingen användning av en sån... En frisk häst blir ju varm när man arbetar den?

Äntligen ett par helskodda islandsbyxor för en vettig peng. De ska jag i alla fall åka och prova så fort jag får möjlighet.
Annars var det inget spec. jag fastnade för.

Mycket möjligt att Mulle nordsvensk blir lite varm när han tömkörs men klippta hästar som går i skrittmaskin eller joggas lätt i minusgrader tycker jag inte bör gå med helt bar rygg och kors. Inte om de har tjocka täcken alltid annars.

Men smaken är som baken. Om du inte ser någon anledning att använda TM Walker Rug så behöver du ju inte köpa det heller.

Nej kanske det. Jag har själv aldrig häst i skrittmaskin, så jag har inte riktigt det problemet.

Och nej, det tänkte jag inte göra heller :D

Knapplån

Är det några nya träns i katalogen?

De har ju reat bort flera gamla modeller, så det måste ju komma nya fina istället. Men på hemsidan hittar jag bara islandstränset...

Provade dem idag och de var verkligen jättesköna:love: Bra passform och satt snyggt på också (på mig iaf).

måste bara fråga. Var själva byxorna i samma material som de beiga de har haft innan eller var det ett annat material?

Är inte tränset med pannbandet nytt? Det som bara finns upp till cob?

Det lär säkert komma nya modeller, de har ju tait bort en del liksom..

Nä, tror inte det är samma material. Tycker att de känns lite annorlunda.

*kl*

Är det bara jag som stör mig på att Hööks alltid för stora schabrak till sadlarna på bilderna...?:crazy: Kanske ingen större sak att störa sig på men det ser så fult ut!!:D

Magic_Mac skrev:
*kl*

Är det bara jag som stör mig på att Hööks alltid för stora schabrak till sadlarna på bilderna...?:crazy: Kanske ingen större sak att störa sig på men det ser så fult ut!!:D
Kan det vara för att man ska köpa lite för stort eftersom dom alltid krymper i tvätten sedan:idea: ??

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 491
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 417
Senast: ptr
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 270
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
3 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka