hoppa/löshoppa shettis

M

mizz_perfect

ni som hoppar eller löshoppar era shettisar,,, vad använder ni för bommar?

min minishettis har jag börjat löshoppa lite. men jag vågar ju inte använda vanliga tjocka långa bommar till honom då måste det ju vara jättesvårt att riva för honom. jag använder istället bommar i samma tjocklek som störaran man har på en gärsgård.

någon annan som har något bra tips?
 
Vi använder vanliga plastbommar, litte lättare än trä bommarna och det fungerar bra... hon hoppar ju inte så höga hinder..
 
Jag använder likadana bommar som du (jag har inte tillgång till några andra) vilket fungerar jättebra. Dock tror jag inte alla är särskilt mycket lättare en vanliga bommar?
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: zarmino
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Det finns ju en uppsjö av olika pulver och sprutor som sägs ha en lugnande effekt på hästarna och bättre fokus på arbete. Däremot verkar...
Svar
12
· Visningar
1 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp