hoppa/löshoppa shettis

M

mizz_perfect

ni som hoppar eller löshoppar era shettisar,,, vad använder ni för bommar?

min minishettis har jag börjat löshoppa lite. men jag vågar ju inte använda vanliga tjocka långa bommar till honom då måste det ju vara jättesvårt att riva för honom. jag använder istället bommar i samma tjocklek som störaran man har på en gärsgård.

någon annan som har något bra tips?
 
Vi använder vanliga plastbommar, litte lättare än trä bommarna och det fungerar bra... hon hoppar ju inte så höga hinder..
 
Jag använder likadana bommar som du (jag har inte tillgång till några andra) vilket fungerar jättebra. Dock tror jag inte alla är särskilt mycket lättare en vanliga bommar?
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 313
Senast: Miiikaela_
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 222
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
947
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp