Hoppande katt

Bukefalos 30 år!

Hm. Nu i helgen som var så har det gått två veckor med metacam. Jag kan inte tycka att jag har sett någon förbättring 🤔 Hon har iofs vant sig vid att vi drar ut stolar åt henne och vill inte längre hoppa upp själv på borden. Jag försökte locka upp henne men hon ville inte.

Kan det vara så att hon helt enkelt blivit lite äldre utan att hon faktiskt har ont?

Hm. Nu i helgen som var så har det gått två veckor med metacam. Jag kan inte tycka att jag har sett någon förbättring 🤔 Hon har iofs vant sig vid att vi drar ut stolar åt henne och vill inte längre hoppa upp själv på borden. Jag försökte locka upp henne men hon ville inte.

Kan det vara så att hon helt enkelt blivit lite äldre utan att hon faktiskt har ont?
Eller att metacam inte är tillräckligt för att smärtlindra. Så du kan tyvärr inte garanterat avfärda smärta.

När min L slutade hoppa trodde jag ju det var just blivit gammal. Det var ju inte därför utan pga artros. Och mina två nuvarande seniorer har absolut slagit av på tempot i meningen sover mer och härjar mindre - men när de härjar är det absolut ingen skillnad mot förr.
Och ingen skillnad i hoppandet heller.

Jag skulle undersöka hos veterinär igen. Och om hon tex drar tillbaka bakbenet lika igen så gå vidare och utreda. Hittar vet absolut inget avvikande avvakta och se om det blir någon förändring eller inte.

Håller tummarna för er!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka