Hoppgjord, eric le tixerant?

Amie_

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny hoppgjord men hittar inte det jag letar efter. Jag vill ha en gjord som är mycket utskuren vid armbågarna så att det inte finns någon chans att armbågarna slår i gjorden. Jag har nu en hoppgjord från Lippo som slår i armbågarna samt glider framåt.

Jag har funderat på att investera i en Eric le tixerant och köpa till den avtagbara hopplattan och då hoppas att resårdelen och inte läderdelen är vid armbågarna. Någon som har erfaranehet av hoppgjorden från Eric le tixerant eller tips på någon annan hoppgjord som kan lösa problemet?
 
Sv: Hoppgjord, eric le tixerant?

resårplattan på ELT-gjorden är så liten att jag har väldigt svårt att tro att den någonsin skulle ta i armbågarna
 
Sv: Hoppgjord, eric le tixerant?

Hittade en amerigo gjord som låter väldigt bra för just armbågarna, den hette "GH26 – The Elastic Protector Stud Girth". Någon som testat den eller sett den i verkligheten?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: Oknytt
·
C
Utrustning Har läst här inne om "Eric le Tixerants gjord" - är den bra? Har en unghäst som har sadeltvång (många i den stostammen som har)...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
18 130
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 676
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp