S

spanglish

min häst kan hoppa 130 cm. Vilken klass skulle vi kunna hoppa i?
 
Sv: hopphöjd

Ett hinder spelar inte så stor roll viken höjd det är.. frågan är hur högt kan ni hoppa en bana.. Gör en bana hemma och prova er fram.. om ni tex kan ta en bana på 120 hemma tycker jag att ni kan starta 110.
 
Sv: hopphöjd

med min hästs förra ägare hoppade han 130 cm bana, men eftersom jag bor i spanien är det ett annat system. vilken grupp är 130 cm?
 
Sv: hopphöjd

man kan inte bara säga, ''min häst kan hoppa 130 vilken klass ska vi hoppa''
du måste vara kapabel att klara av höjderna du vill hoppa på även hästen,
och ta hjälp av en tränare som bison sa och börja tävla på 90-1m och gå sakta uppåt i klasserna hur ni känner att ni börjar bli redo
 
Sv: hopphöjd

Det är ju inte bara höjderna som blir svårare i högre klasser, även hindertyper och kombinationer os.v. blir ju svårare.
 
Sv: hopphöjd

Har du Grönt kort? Annars måste du skaffa det innan du kan ge dig ut på tävlingsbanorna.
 
Sv: hopphöjd

min häst kan hoppa 130 cm. Vilken klass skulle vi kunna hoppa i?

Det är inte bara att kunna hoppa ett hinder på en viss höjd och ge sig ut och tävla.

Läs på Svenska Ridsportförbundets hemsida om hur du gör för att börja tävla.
Ta också hjälp av en tränare.

Vad har du för storlek på hästen?
Är det en C-ponny finns det ingen klass som är 130 cm, men om det gäller D-ponny, eller storhäst måste du kvala dit, du kan inte starta på en gång.
 
Sv: hopphöjd

Hon bor ju inte i sverige så att länka svenska ridsportens hemsida funkar nog inte.

TS: det smartaste är nog att ta hjälp av en tränare som de säger, denne vet nog systemet där du bor. Börja lågt och arbeta dig uppåt, det ska funka i längden också!
 
Sv: hopphöjd

Jag trycker över min 5-åring över 1,30 också. Men inte fan kommer vi runt en 90-bana på tävling för det. :angel:

Jag skulle börja i de lättaste klasserna om jag var du. Ta hjälp av en tränare som kan systemet.
 
Sv: hopphöjd

Hon bor ju inte i sverige så att länka svenska ridsportens hemsida funkar nog inte.

TS: det smartaste är nog att ta hjälp av en tränare som de säger, denne vet nog systemet där du bor. Börja lågt och arbeta dig uppåt, det ska funka i längden också!


Nej, men då kan vi i Sverige nog inte hjälpa henne överhuvudtaget, eftersom vi inte kan klasserna i Spaninen (huvuddelen av oss iaf) :smirk:
 
Sv: hopphöjd

tack så mycket allihopa jag har fått svaret på min fråga
 
Sv: hopphöjd

Har du tävlat den innan. anners tkr jag att du ska börja på 90 1m och sen jobba dig uppåt. även om hästen kan mkt så blir de inte samma på en tävling och banan blir ju svårare ju högre upp du kmr. du måste ju kunna rida hästen genom hela banan också.
 
Sv: hopphöjd

man kan inte bara säga, ''min häst kan hoppa 130 vilken klass ska vi hoppa''
du måste vara kapabel att klara av höjderna du vill hoppa på även hästen,
och ta hjälp av en tränare som bison sa och börja tävla på 90-1m och gå sakta uppåt i klasserna hur ni känner att ni börjar bli redo

håller helt med! :bow:
 
Sv: hopphöjd

jag menade att minn häst har hoppat en bana där hindrena är 130 cm höga, och blivit placerad flere gånger, men tack så mycket nu jag har fått svaret på min fråga.
 
Sv: hopphöjd

Du ska tävla de klasserna där både du och hästen har full koll på allt, tillsammans.
 
Sv: hopphöjd

Hej min ponny har hoppat 80cm och löshoppat 1m. Han flyger över alla hindren. Men.. ja vet inte vilka klasser jag skulle kunna tävla i som högst. :confused:

//Jossan
 
Sv: hopphöjd

har en ponny d-ponny och den har jag hoppat bana i 120 o tävlat i 110 med palcering,:smirk::angel:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 419
Senast: zarmino
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 026
Senast: Cambrie
·
Tävling Hej. Får inget grepp på detta med hopphöjder. I lätt D b-ponny vet jag att höjden är 60.men Lätt D, Två faser 317.4.3 (A:0+A:0) säger...
Svar
1
· Visningar
1 212
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 267
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp