Hoppsan, det gick inte som Arla tänkt

Hur tänker du när du menar på att en kosthållning skulle vara jämställt med en religion? Hur definierar du en religion?
Men snälla du läste du var @Mineur skrev? Både du och jag vet att vi aldrig kommer komma överens om vissa veganers beteende så varför envisas du med att gå in på detta när moderator nu bett om att vi inte ska kasta mögelost på varandra här?
 
Påminner om Matbloggpriset som nollställde rösträkningen när en somalisk ung kvinna höll på att vinna, för juryn misstänkte att hon fick sympatiröster från somaliska communitys, konstigt nog utan att visa några bevis för det eller ens att det fanns någon regel i tävlingen om att man behöver redovisa sina motiv till en röst.
Det var ju dock märkligt att hon hade fått fler röster än vad hon någonsin hade haft trafik till bloggen. Då är det ju enkelt att konstatera att flera av de som röstar aldrig varit på bloggen.

Men det är väl en indikation på det totalt meningslösa i många sådana här omröstningar, säger absolut noll och ingenting om kvalitet utan handlar mer om vilka som lyckas lobba bäst/har flest intressenter.
 
Pinsamt och otroligt omodernt av Arla. Om de nu är så emot veganska semlor borde de ju uteslutit veganska semlor ur sin tävling redan från början. Dvs ha som kriterie att det gäller semlor gjorda av komjölk.
Lika pinsamt som matbloggspriset för ett tag sedan.

Instämmer helt! Och uttalandet om att kommunikationschefen inte kände till att en vegansk semla låg på förstaplatsen. :banghead:
Blev extremt osugen på att fortsätta köpa Arlas produkter.
 
Instämmer helt! Och uttalandet om att kommunikationschefen inte kände till att en vegansk semla låg på förstaplatsen. :banghead:
Blev extremt osugen på att fortsätta köpa Arlas produkter.
Ja det uttalandet var verkligen lite dagisnivå...
Håller med dig om osugenheten. Började fundera över vilka arlaprodukter vi köper och kom fram till att det egentligen bara är deras turkiska yoghurt och en och annan ost emellanåt. Dvs egentligen väldigt lätt att köpa andra märken.
Grädde köper jag alltid andra märken och som dryck har vi ändå bara ikaffe eller mandelmjölk.
 
Ja det uttalandet var verkligen lite dagisnivå...
Håller med dig om osugenheten. Började fundera över vilka arlaprodukter vi köper och kom fram till att det egentligen bara är deras turkiska yoghurt och en och annan ost emellanåt. Dvs egentligen väldigt lätt att köpa andra märken.
Grädde köper jag alltid andra märken och som dryck har vi ändå bara ikaffe eller mandelmjölk.

Ja, jag skulle också kunna byta ut mina få Arlaprodukter mot annat märke väldigt enkelt och funderar starkt på att göra just det.
 
Det är inte rättvist med den typen av tävlingar och det är väl bara roligt att det dyker upp alternativ som är riktigt bra!

Det vore en annan sak om exempelvis tävlingen trollas av någon som tar fram en semla av grus som alla röstat på. Nu är det ett alternativ som behövs och efterfrågas av en hyfsat stor grupp, som av någon anledning aldrig får vara bäst per definition. Trots en enorm satsning på hantverksmässighet och elegans.

Märklig reaktion av Arla.
 
FB_IMG_1613122288032.jpg


:D
 
Ja det har ju viss betydelse hur företag reagerar då saker och ting inte riktigt går som tänkt.

Tråden fick mig att minnas Arlas miss för några år sedan, då de i sin marknadsföring påstod att deras isländska skyr gjordes i ett mejeri i en viss by på Island.
Det visade sig ju ganska fort att Arlas skyr aldrig varit på Island, och att det i den byn inte ens finns något mejeri, men ändå vägrade Arla erkänna att marknadsföringen var hittepå.
 

Liknande trådar

Svar
95
· Visningar
8 075
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Läste Aftonbladets artikel om en advokats ev bedrägeri då de begärt mera pengar än vad de egentligen gjort, och råkade på detta citat...
Svar
18
· Visningar
1 416
Senast: Rita
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 891
Senast: Sharpless
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp