Hopptävla i dressyrsadel??

Bukefalos 30 år!

Zeeba_

Trådstartare
Får man hopptävla i en dressyrsadel? I TR står det bara att man ska ha sadel, men fattar inte ifall man får ha dressyrsadel eller ej. Vill nämligen tävla min medryttarponny i en klubbtävling, men hatar verkligen hans allround sadel. Har noll balans i den, och ifall han busar efter hindret så åker jag av (vilket har blivit ännu mer nu för han fattar hur lätt det är att få av mig haha). När jag har testat att hoppa i dressyrsadeln så är det stor skillnad. Har otrolig bra balans när han busar, och sitter kvar. Så vill helst tävla i den ifall det går. Är det dock jobbigt att tävla 60 cm tror ni? Vill tävla LE.

Sent svar🙈 Ja du får tävla i den, jag skulle rekommendera att göra det om det känns bra:up:60cm borde funka utmärkt, se dock till att träna i den innan så att du känner att du kan följa med bra över hoppet.

Sent svar🙈 Ja du får tävla i den, jag skulle rekommendera att göra det om det känns bra:up:60cm borde funka utmärkt, se dock till att träna i den innan så att du känner att du kan följa med bra över hoppet.
Ska tävla nu i helgen, men det blir bara 50 cm för det är första tävlingen på länge. Hoppade i dressyrsadeln i helgen, och vi hoppade en bana på 60/65 cm. Kändes inte alls konstigt

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka