WaterLily
Trådstartare
Jag har börjat gå i tankarna att överge mina P-piller till förmån för ett hormonfritt alternativ, eftersom jag insett att jag helt enkelt inte mår bra av alla dessa hormoner. Har börjat läsa mer och mer om biverkningarna av hormoner, och inser att det är nog därför som min sexlust har försvunnit nästan helt (trots att jag älskar min sambo och ja, jag tänder på honom. Men sexlusten har verkligen dalat totalt de senaste åren). Mitt humör och min vikt har påverkats också, och fler och fler som jag känner har börjat med något annat preventivmedel. Min chef använder appen Natural Cycles, och hon är hur nöjd som helst.
Nackdelen med Natural Cycles verkar vara att den inte är kliniskt testad eller godkänd ännu, men den bygger å andra sidan på samma teori som övriga P-datorer på marknaden.
Någon som provat P-dator? Någon som provat Natural Cycles?
Att det inte är hundra procent säkert som preventivmedel, och att det finns någon 0,07% chans att bli gravid gör mig inte så mycket. Tänkte kombinera med kondom på de osäkra dagarna, och skulle jag bli gravid så är det ingen större katastrof. Jag och sambon vill ha barn, men hade av praktiska skäl (gårdsrenovering etc) tänkt vänta några år. Skulle det bli barn nu så, oh well.
Spiral är inte ett alternativ för mig, för jag har så sköra slemhinnor.
Nackdelen med Natural Cycles verkar vara att den inte är kliniskt testad eller godkänd ännu, men den bygger å andra sidan på samma teori som övriga P-datorer på marknaden.
Någon som provat P-dator? Någon som provat Natural Cycles?
Att det inte är hundra procent säkert som preventivmedel, och att det finns någon 0,07% chans att bli gravid gör mig inte så mycket. Tänkte kombinera med kondom på de osäkra dagarna, och skulle jag bli gravid så är det ingen större katastrof. Jag och sambon vill ha barn, men hade av praktiska skäl (gårdsrenovering etc) tänkt vänta några år. Skulle det bli barn nu så, oh well.
Spiral är inte ett alternativ för mig, för jag har så sköra slemhinnor.