Hormonspiral och ägglossning?

Jag tyckte inte det gjorde så ont att sätta in spiralen men resten av den dagen var ren plåga. Livmodern var synnerligen arg.

Ta ut kändes inte.
 
Håller med om att insättningen inte gjorde så ont, resten av dagen däremot. Det var iaf så första gången jag satte in, före graviditet. Tog ur pga cellförändringar och mens kom igång direkt. Hade äl hela tiden med spiral men knappt mens, bara sk Mirena-blödningar. Hade oskyddat sex på säkra perioder i ett halvår. Chansade lite en gång och nu har jag en fyraårig dotter :angel: nästa spiral sattes in på efterkontrollen efter förlossning och det kändes inte öht, jag trodde bm skämtade när hon sa att den var inne :D har ingen mens nu heller men känner av regelbunden äl så kroppen är igång så att säga.
Bm sa för övrigt att om man börjar blöda mer så kan det vara ett tecken på att spiralen börjat tappa verkan, en bra tumregel tycker jag :)
 
Ta ut den var en hostning, bokstavligen talat. Jag märker inte att den kommer ut.

Har satt in ett helt gäng nu, enda gången jag fick ont var när bm var sadistisk och knep mig REJÄLT när hon skulle sätta in den. Då höll jag på att kaskadkräkas rakt ut. Men när det har varit normala insättningar känns det som ett litet knip och sedan som mensvärk ett dygn ungefär.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 372
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Är det någon här som har testat olika spiralvarianter och kan hjälpa till med ngn slags jämförelse? Gäller hormonspiral och då specifikt...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
23 965
Kropp & Själ Kan vi prata lite om hormoner som preventivmedel? Jag vet att det har varit uppe här tidigare och jag har läst och sett att det finns...
Svar
9
· Visningar
6 494
Senast: lisa412
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 138
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp