Hos frissan. Slingor i mörkt färgat hår. Besviken

Åh, men exakt! Min frisör har en liten förälskelse i mitt hår, och vill alltid piffa och styla i det oändliga. Och jag min otacksamma häxa går alltid ut i bilen och gnuggar, skakar och försöker få allt ogjort.

Sån är jag.
Avänder inte du BM också? Då går man ju hem och rotar fram sistashampot :o

(Min frisör vet om att jag kör BM men hon brukar ha i sina produkter ändå, och det är helt okej. Jag brukar låta dem sitta i ett par dagar.)
 
Jag som hänger i tråden för vi som vill bli gravida fattade inte alls vad barnmorskan har med frisören att göra :p Det tog några sekunder innan jag fattade att det handlade om balsammetoden...:up:
 
Min har dessutom fantastisk havsmiljö, gör supergod cappuccino med kaka från surdegsbageri, har katter, gillar film, böcker, Grekland - och rider.

Hon är världsbäst :love:
Oh, nu blir jag ju väldigt nyfiken på var du klipper dig! :bump:

Kan du skicka ett PM så får jag se om jag vågar mig dit nästa gång jag är på Sveriges framsida? :)
 
Fantastiskt. Vilken tråd som helst går att ta helt OT till graviditet, bara man försöker tillräckligt mycket. Det krävs bara någon som vill driva det dit, gång efter annan...:meh:

Ibland avskyr jag verkligen kvinnodominerade forum.
 
Ditt försök är att jämställa med andra heroiska insatser för mänskligheten!

Jag fuskar lite med BM, och använder - när jag använder schampo - ett sistaschampo. Och jo, det behövs efter frisörbesök :D

Frissan vill väl, och resultatet blir bra men det är både inpackningsresultat, hårolja och värmeskydd plus eventuell styling som ska tvagas av efter förrättat värv. Häftigast var när hon lite snabbt gjorde världens coolaste lockar med plattången. Något jag aldrig lyckats få till hemma, jag suger verkligen på hårstyling.

(därför ser jag ut som Kvasthilda i huvudet, men ingen verkar misstycka. Kanske ändå synd att lägga så mycket pengar på så till synes lite resultat...)
 
Ditt försök är att jämställa med andra heroiska insatser för mänskligheten!

Jag fuskar lite med BM, och använder - när jag använder schampo - ett sistaschampo. Och jo, det behövs efter frisörbesök :D

Frissan vill väl, och resultatet blir bra men det är både inpackningsresultat, hårolja och värmeskydd plus eventuell styling som ska tvagas av efter förrättat värv. Häftigast var när hon lite snabbt gjorde världens coolaste lockar med plattången. Något jag aldrig lyckats få till hemma, jag suger verkligen på hårstyling.

(därför ser jag ut som Kvasthilda i huvudet, men ingen verkar misstycka. Kanske ändå synd att lägga så mycket pengar på så till synes lite resultat...)
Min frisör använder nog jättebra produkter på mig, jag känner ju att håret blir bra av hennes inpackning. Men på sikt vet jag ju att det blir för torrt med konventionella produkter, det är för torrt till och med med BM. Men där blir det åtminstone hanterbart torrt.
 
Har fått en tid i morgon, fm. Inga problem. Skulle lägga tjockare slingor, i folie.

Hon vill inte köra med hätta för hon tror det blir för mkt. Som jag sa till henne, det jag ser nu, på mig själv är en liten slinga i luggen. Resten ser jag inte.
Mina arbetskamrater sa direkt att jag skulle ringa...

Hoppas....
 
Min har dessutom fantastisk havsmiljö, gör supergod cappuccino med kaka från surdegsbageri, har katter, gillar film, böcker, Grekland - och rider.

Hon är världsbäst :love:

Cappuccinon kan hon få dricka upp själv men i övrigt verkar det som en trevlig bekantskap :D Du som gillar Grekland kanske skulle stämma träff med min dotter. Hon har nämligen bestämt att vi ska åka till Grekland nästa år och så var det med den saken :p
 
Cappuccinon kan hon få dricka upp själv men i övrigt verkar det som en trevlig bekantskap :D Du som gillar Grekland kanske skulle stämma träff med min dotter. Hon har nämligen bestämt att vi ska åka till Grekland nästa år och så var det med den saken :p
Ok, jag tar dottern till Grekland och du får mina frisörtider :up:
 
Jag är förundrad hur olika vi ser på färgning? Jag är råttfärgad i original och har tonat sen högstadiet nån gång. Började med slingor och t o m blonderat men det var icke min grej. Sedan rött och nu brunt i kall nyans. Har tonat under många år men är så lycklig nu med färg. Så enkelt det är!

Istället för att ha urtvättad nyans så fyller jag numer bara i utväxten och det är ju det enklaste som finns tycker jag? Penslar oftast i benan och tinningarna bara, i torrt och smutsigt hår, en halvtimme innan jag ska duscha. Tar fem minuter. Nån gång då och då är jag lite noggrannare och nån gång per år tar jag hela håret.

Att slinga hos frissan tar ju jättelång tid?
 
Jag är förundrad hur olika vi ser på färgning? Jag är råttfärgad i original och har tonat sen högstadiet nån gång. Började med slingor och t o m blonderat men det var icke min grej. Sedan rött och nu brunt i kall nyans. Har tonat under många år men är så lycklig nu med färg. Så enkelt det är!

Istället för att ha urtvättad nyans så fyller jag numer bara i utväxten och det är ju det enklaste som finns tycker jag? Penslar oftast i benan och tinningarna bara, i torrt och smutsigt hår, en halvtimme innan jag ska duscha. Tar fem minuter. Nån gång då och då är jag lite noggrannare och nån gång per år tar jag hela håret.

Att slinga hos frissan tar ju jättelång tid?

Jag färgar min utväxt ungefär en gång i månaden, och jag tycker som du, det är ju jätteenkelt! Och då färgar jag ändå med henna och har färgen i en timma.. :angel:
Brukar passa på att ha lite hemmaspa när jag ändå är igång och pysslar.
 
Jag är förundrad hur olika vi ser på färgning? Jag är råttfärgad i original och har tonat sen högstadiet nån gång. Började med slingor och t o m blonderat men det var icke min grej. Sedan rött och nu brunt i kall nyans. Har tonat under många år men är så lycklig nu med färg. Så enkelt det är!

Istället för att ha urtvättad nyans så fyller jag numer bara i utväxten och det är ju det enklaste som finns tycker jag? Penslar oftast i benan och tinningarna bara, i torrt och smutsigt hår, en halvtimme innan jag ska duscha. Tar fem minuter. Nån gång då och då är jag lite noggrannare och nån gång per år tar jag hela håret.

Att slinga hos frissan tar ju jättelång tid?

Det beror ju på vad man tycker att är lång tid :p
Slingor på ett kort hår i hätta tar ca 1 timme och 15 min, slingor i folie på ett långt hår ca 1 timme och 45 min. Utan klippning då men i den tiden ingår då konsultation, hårtvätt inkl massage och styling. Jag tycker inte det är lång tid med tanke på resultatet :)
Men det är klart tonar man hemma, hittar en nyans man trivs med och är bekväm med att göra det själv/låta nån göra det på en så sparar man ju både tid och pengar på att göra det hemma
 
Det beror ju på vad man tycker att är lång tid :p
Slingor på ett kort hår i hätta tar ca 1 timme och 15 min, slingor i folie på ett långt hår ca 1 timme och 45 min. Utan klippning då men i den tiden ingår då konsultation, hårtvätt inkl massage och styling. Jag tycker inte det är lång tid med tanke på resultatet :)
Men det är klart tonar man hemma, hittar en nyans man trivs med och är bekväm med att göra det själv/låta nån göra det på en så sparar man ju både tid och pengar på att göra det hemma

Om jag bara räknade tid så skulle jag ju hinna med 21 färgningar av utväxt på en slingning. Utan att räkna med restiden. ;)

Tycker inte att slingning är ett bra sätt för mig att dölja utväxten, sedan de grå håren dök upp. De är ju där ändå. Och jag vill ju ha mörkt hår. Ville bara peka på att helfärgning varje månad är inte nödvändigt, man kan lösa utväxtfärgning rätt smidigt. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 519
Senast: Pilot
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 249
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 861
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp