Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Ja och det gör absolut att de blir bättre om vi lyckas med en ordentlig rap, tyvärr vill han helst somna vid bröstet, tar jag då upp honom så vaknar han och somnar inte Om han inte får tillbaka bröstet så brukar prova rapa "i halvlek" så han kan rapa när han är nästan färdig och fortsätta äta sedan.
Dock så har han så stort sugbehov så även i sömnen tuggar han luft (gapar, drar in luft för att sedan bita i hop med kinderna fulla av luft så det liksom blir pruttljud när han pressar ut luften mellan läpparna) önskar man kunde säga till honom att allt hans lufttuggande ger honom magont :crazy:

Det är mycket man skulle önska att man kunde förklara för dem. Känns som om det skulle underlätta livet för dem.

Känner att vi (jag) vill landa först innan besök. Här är de som tur bara pappan som får besöka på BB just för att minska stressen (och då får han inte ens sova över)

Får inte pappan sova över? Vet att man här kan bli nekad om det är helt överfullt och att man då prioriterar oss par som bort långt bort men de är mer regel än undantag att pappan sover över. Vi hade till och med dubbelsäng :)

Däremot hade jag önskat att mitt BB hade haft hårdare regler angående besökare. Vi hade rummet bredvid en utländsk familj och där var de full fest. jag larmade personalen vid 22tiden och bad dem göra nått åt situvationen för då var dem (enligt personalen) 10 pers på rummet intill som naturligvis firade nytillskottet. Jag som är av betydligt mer stillsam natur och bara ville ha det lugnt uppskattade inte alls firandet - inte heller de faktum att jag som skulle dela det enda badrummet med dessa 10 personer när man helst ville ta lite tid på sig för att bara överleva kisseriet de där första dagarna :angel:

Grattis :love: den som väntar på något gott!

Svarar alla:
Tack så mkt :love: det var en dryg väntan men slapp iallafall igångsättning för när jag kom till läkaren för bedömning om igångsättning så var allt redan igång och öppen 5cm!
Lång förlossning som började med värkar redan på måndagen, han föddes sen på torsdags morgon! Allt gick bra men kroppen var helt slut så dom behövde pumpa på en hel del värkförstarkare i slutet av krystandet! Ut kom en frisk fin pojke :heart

Hur ser det ut på listan? Har vi några bebisar på tur i dagarna?
Vet inte om det är senaste men det var den jag hittade i alla fall!

Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke, Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke, Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år Alfons född 14/9 3900 gram och 50 cm
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet. E (flicka) född 15/9 3100g och 49cm.

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år

Lägger till min gosse!

Augusti
25/8 - Pollyhopp, 28 år, första barnet, pojke, Ludwig, född 24/8 3600 g & 49 cm
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet, Isabella, född 26/8 3320 gram och 51 cm
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke, Ante, född 26/8. 3580 gram och 51 cm
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 28 år Alfons född 14/9 3900 gram och 50 cm
15/9 - eddisson, första barnet, 31 år Elias född 29/9 3452g
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet. E (flicka) född 15/9 3100g och 49cm.

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke

November
7/11 - pajaztar, 31 år, första barnet
12/11 - tabasco, första barnet, 27 år, flicka
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
25/11 - Lillstrumpa, första barnet, 29 år[/QUOTE]

Vilken skillnad det börjar bli! Från att mest äta-bajsa-sova till att vara vaken större delen av dagen (med sovpauser). Det börjar bli lite mer att faktiskt umgås med bebis nu, vår plutt är snart 7 veckor. Mycket mysigt!
Men ibland kanske lite väl mysigt ;) Han har ett väldigt stort närhetsbehov, han kan inte sova utan att känna hudkontakt varesig på kvällen eller dagen, så jag är extremt bunden... Någon annan med samma problem och med någon smart lösning?

Vilken skillnad det börjar bli! Från att mest äta-bajsa-sova till att vara vaken större delen av dagen (med sovpauser). Det börjar bli lite mer att faktiskt umgås med bebis nu, vår plutt är snart 7 veckor. Mycket mysigt!
Men ibland kanske lite väl mysigt ;) Han har ett väldigt stort närhetsbehov, han kan inte sova utan att känna hudkontakt varesig på kvällen eller dagen, så jag är extremt bunden... Någon annan med samma problem och med någon smart lösning?
A är ju också så just nu, vill inte sova alls egentligen om inte jag helst håller i honom och han vaknar direkt jag lägger honom ifrån mig. På natten fungerar det dock bra (ta i trä) genom att jag lagt honom i babynestet sedan har jag liksom hållitom och haft hela nestet tryckt mot mig. Vet inte hur jag ska förklara men tänk att jag ligger på sidan och har grabben som om han ska liggamma så har jag nestet runt honom. När han somnat har jag bara sakta "tippat" ner både barnet och nestet så han automatiskt hamnar i ryggläge i nestet. Detta fungerar bättre än typ att han ska somna i vagn mm för då vaknar han så fort rörelsen upphör.

A är ju också så just nu, vill inte sova alls egentligen om inte jag helst håller i honom och han vaknar direkt jag lägger honom ifrån mig. På natten fungerar det dock bra (ta i trä) genom att jag lagt honom i babynestet sedan har jag liksom hållitom och haft hela nestet tryckt mot mig. Vet inte hur jag ska förklara men tänk att jag ligger på sidan och har grabben som om han ska liggamma så har jag nestet runt honom. När han somnat har jag bara sakta "tippat" ner både barnet och nestet så han automatiskt hamnar i ryggläge i nestet. Detta fungerar bättre än typ att han ska somna i vagn mm för då vaknar han så fort rörelsen upphör.

Vaknar de även om ni låter dem komma in i djupsömn innan ni lägger ner dem?
Säger återigen SJAL som lösning vid närhetskrävande bebis.

Vår tjej har haft ett par kvällar i rad nu när hon varit otroligt klängig. Då får hon helt enkelt somna på bröstkorgen på någon av oss och efter ca 20-30 min när hon sover djupt lägger vi ner henne i nestet. Ser till att du är lugnt och mörkt runt henne då.

Vår tjej har haft ett par kvällar i rad nu när hon varit otroligt klängig. Då får hon helt enkelt somna på bröstkorgen på någon av oss och efter ca 20-30 min när hon sover djupt lägger vi ner henne i nestet. Ser till att du är lugnt och mörkt runt henne då.
Ja han vaknar direkt. Från början kunde jag lyfta han hur som när han sov men nu sover han typ max 10 min efter att jag lagt ifrån mig honom sedan vaknar han O_o

Ja han vaknar direkt. Från början kunde jag lyfta han hur som när han sov men nu sover han typ max 10 min efter att jag lagt ifrån mig honom sedan vaknar han O_o
Min är exakt likadan!

Appropå neste så duger inte det för honom heller även om jag håller om honom i nestet- så fort jag släpper vaknar han. Han sover bara om han får ligga mot/på mig så nattetid sover sambon på en resesäng med hunden i sovrummet medan lillen och jag delar på vår 180-säng :o

Ja, han vaknar oavsett. Vi kör på sele ibland dagtid, men jag måste vara väldigt klen, för jag får snabbt ont i ryggen av vår lilla 5 kg bebis...

Ja, han vaknar oavsett. Vi kör på sele ibland dagtid, men jag måste vara väldigt klen, för jag får snabbt ont i ryggen av vår lilla 5 kg bebis...

Har du provat sjal? Har inte provat så många gånger eftersom vår lilla oftast går med på att ligga själv lika gärna som i famnen, men de gånger jag har testat nu med honom tycker jag det är bekvämare än selen jag hade till dottern. Han verkar tycka det är mysigt också. :)

Har du provat sjal? Har inte provat så många gånger eftersom vår lilla oftast går med på att ligga själv lika gärna som i famnen, men de gånger jag har testat nu med honom tycker jag det är bekvämare än selen jag hade till dottern. Han verkar tycka det är mysigt också. :)
Nej men eftersom det är tyngden kroppen protesterar mot så tror jag inte att det gör skillnad, men det kanske det gör? :)

Nej men eftersom det är tyngden kroppen protesterar mot så tror jag inte att det gör skillnad, men det kanske det gör? :)

Det vågar jag inte svara på. Nu är det ju nåt år sedan jag sist bar på dottern i sele så minnet kanske sviker, men tyckte nog att det var jobbigare att bära henne. Kanske beror på att hon var som era små, så jag bar henne jämt. Gick inte alls att lägga ner i början. Blev bättre ju äldre och mer rörlig hon blev.
Men det är säkert olika för alla. Jag upplever dock att vikten blir mer fördelad eller hur man ska säga. I selen tyckte jag vikten hamnade mest på axlarna.
Men jag är nog kanske inte den bästa att svara eftersom vi inte använt den så mkt än. :o

Ni njuter av era bebisar och här sitter jag liksom :(. Var hos bm imorse som konstaterade att bebis inte är fixerad och att jag har spår av protein i urinen samt att mitt bt stigit och ligger på gränsen till för högt. Plus att jag fått huvudvärk vilket är ett symptom på havandeskapsförgiftning. Tror jag bestämmer mig för att huvudvärken kommer sig av stress eller något...

Idag var det dags för BVC besök igen. Lillen väger nu 5050 gr. Så 390 gram upp på 2 veckor. 55 cm lång så har växt 1 cm på längden också.
Nästa besök är han 2 månader och fick frågan idag om vi vill vaccinera mot rotavirus då. Gjordes inte på rutin när dottern var i hans ålder men nytt nu tydligen. Vi kommer vaccinera mest med tanke på att storasyster går på fsk och lätt drar hem sjukdomar.
Lilleman är redan inne på sin andra förkylning som kommer därifrån så känns lika bra att försöka förebygga om det går. :)

Ni njuter av era bebisar och här sitter jag liksom :(. Var hos bm imorse som konstaterade att bebis inte är fixerad och att jag har spår av protein i urinen samt att mitt bt stigit och ligger på gränsen till för högt. Plus att jag fått huvudvärk vilket är ett symptom på havandeskapsförgiftning. Tror jag bestämmer mig för att huvudvärken kommer sig av stress eller något...

Usch. Den sista tiden känns verkligen som en evighet! :down:
Hoppas liten väljer att komma i god tid så du slipper vänta så länge! :bump:

Och håller tummarna att kroppen skärper sig så du slipper havandeskapsförgiftning.

Lite samma här, hade ett blodtryck igår på 145/85 (normalt för mig är 110/70) inga protein i urinet, men nu när jag,förståss, börjar känna efter så moler de i huvudet.

Mestadels njuter :love:
Men inte kl 5 på morgonen när bebis vaknar för tredje gången och är hungrig sedan kl 23.

Vissa dagar är jag bra trött alltså. Sambon är hemma veckan ut och sen börjar han jobba igen. Har varit så skönt att få vara hemma båda två första månaden med henne :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
75 733
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6... 13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 859
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 761
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9... 18 19 20
Svar
391
· Visningar
29 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka