Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nattat bebis i 1,5 timme. Smyger upp och klipper försiktigt upp chipspåsen i tvättstugan. Hinner ta ett!!!! chips, innan mannen blir sugen på en gt och häller utan att tänj upp is i ett glas som står på diskbänken och lät som ett stenras... 🙄. Bebis vaknade såklart och jag är bitter. Kan inte somna heller för jag har inte borstat tänderna 😫

Jag har nattat bebis i 1,5 timme. Smyger upp och klipper försiktigt upp chipspåsen i tvättstugan. Hinner ta ett!!!! chips, innan mannen blir sugen på en gt och häller utan att tänj upp is i ett glas som står på diskbänken och lät som ett stenras... 🙄. Bebis vaknade såklart och jag är bitter. Kan inte somna heller för jag har inte borstat tänderna 😫
Åh vad sur jag hade blivit på det där! Och så svårt med en så lättväckt bebis, sover hon alltid så lätt eller blir det lättare när hon sovit ett tag?
Här har vi två golvbrädor som knakar när man går på dem, en i ingången till vardagsrummet och en på väg in i sovrummet, går man på dem vaknar de garanterat så varje kväll är en akrobatisk uppvisning där vi smygande hoppar över golvbrädor med sovande bebisar i famnen 😅. Utöver detta sover de igenom det mesta, himla tur eftersom vi bor så litet.

Åh vad sur jag hade blivit på det där! Och så svårt med en så lättväckt bebis, sover hon alltid så lätt eller blir det lättare när hon sovit ett tag?
Här har vi två golvbrädor som knakar när man går på dem, en i ingången till vardagsrummet och en på väg in i sovrummet, går man på dem vaknar de garanterat så varje kväll är en akrobatisk uppvisning där vi smygande hoppar över golvbrädor med sovande bebisar i famnen 😅. Utöver detta sover de igenom det mesta, himla tur eftersom vi bor så litet.
Haha nu får jag roliga bilder 😂

Hon sover jättelätt! Hon vaknar om jag snörvlar till liksom! Men ligger jag nära henne så somnar hon om direkt. På dagarna är det värre! Jag går och går och går, när jag stannar eller går in så vaknar hon. De flesta dagar landar det på runt 20000 steg. Jag vill att vi ska vila tillsammans ju 😅

Vad har ni för febertermometer? Vi har en gammal Braun örontermometer (kanske tio år), men den fungerar bra. BVC sa att de rekommenderar att ta tempen rektalt på små barn så jag köpte nen sån termometer. Nu har jag tappat den i golvet så den gått sönder, och måste köpa ny. Läste då att vissa skrivit att neo använder örontermometer. Så nu funderar jag på att kanske skaffa en bättre örontermometer istället. Hur gör ni?

Vad har ni för febertermometer? Vi har en gammal Braun örontermometer (kanske tio år), men den fungerar bra. BVC sa att de rekommenderar att ta tempen rektalt på små barn så jag köpte nen sån termometer. Nu har jag tappat den i golvet så den gått sönder, och måste köpa ny. Läste då att vissa skrivit att neo använder örontermometer. Så nu funderar jag på att kanske skaffa en bättre örontermometer istället. Hur gör ni?
Vi har en rumptermometer. Sambon tyckte vi skulle köpa en sån när sonen föddes så det gjorde vi. Han är ju barnläkare så jag lät honom sköta den biren utan att ifrågasätta 🙄

Vi har en rumptermometer. Sambon tyckte vi skulle köpa en sån när sonen föddes så det gjorde vi. Han är ju barnläkare så jag lät honom sköta den biren utan att ifrågasätta 🙄
Haha ja det låter helt rimligt! Vad jag förstod så tyckte bvc också att de var mest tillförlitliga, i alla fall på spädbarn!

Vi har också en rumptermometer.
De ska väl vara mest tillförlitliga

Här har vi börjat lite smått med smaksensationer. Lillan är så intresserad av när vi äter 😅 men det blir verkligen inte varje dag. Utan när vi har lust eller när de vi äter funkar för henne att smaka på.

Gjorde likadant med storasyster, hon var ändå alltid mest glad i amningen och ammade till 2 år 4 mån 🤪

Vi har också rumptermometer, har förstått det som att den är bäst till spädbarn just, tänkte skaffa en örontermometer sen när de är lite större. Känns smidigare!

Här har vi börjat lite smått med smaksensationer. Lillan är så intresserad av när vi äter 😅 men det blir verkligen inte varje dag. Utan när vi har lust eller när de vi äter funkar för henne att smaka på.

Gjorde likadant med storasyster, hon var ändå alltid mest glad i amningen och ammade till 2 år 4 mån 🤪
Så gör vi med, men tycker det är ofta vi äter saker de inte kan smaka på. Vad har ni gett henne hittills? Läser så mycket om fruktpuré men har inte fattat hur man gör det?

Så gör vi med, men tycker det är ofta vi äter saker de inte kan smaka på. Vad har ni gett henne hittills? Läser så mycket om fruktpuré men har inte fattat hur man gör det?
BVC sa till oss att så länge det bara är smak - dvs doppa fingret, så kan de smaka allt. Även om det är saltat, för det blir sån liten mängd.

Vad gäller frukt kan man ta en sked och skrapa lite äpple/päron/banan osv och ge lite av.

Det mesta går egentligen, eftersom det mest bara är ett slick nu i princip 😅 vi äter ju ganska barnvänligt resan med tanke på storasyster också.

Idag fick hon slicka på en bananskiva, storasyster lämnat kvar 😝 till middag ska vi äta köttbullar, potatismos och sås. Tänker att hon ska få smaka på mos och lite sås om hon är vaken då.

och som du redan fick svar på - frukt är bara mosa = fruktpure

Här har det verkligen lossnat med krypandet de senaste dagarna och idag ställde han sig upp själv till helt stående med stöd av soffan för första gången. Just nu går verkligen utvecklingen fort.

I fredags var det babysim för första gången, det var populärt men en väldigt trött bebis efteråt. Många nya intryck! 😅 Trodde verkligen inte att babysimmet skulle dra igång med tanke på alla restriktioner men det var väl anpassat till läget som råder. Så himla kul att äntligen få komma ut lite.

Här har det verkligen lossnat med krypandet de senaste dagarna och idag ställde han sig upp själv till helt stående med stöd av soffan för första gången. Just nu går verkligen utvecklingen fort.

I fredags var det babysim för första gången, det var populärt men en väldigt trött bebis efteråt. Många nya intryck! 😅 Trodde verkligen inte att babysimmet skulle dra igång med tanke på alla restriktioner men det var väl anpassat till läget som råder. Så himla kul att äntligen få komma ut lite.
Här är babysimmet inställt :(. Hade så gärna velat gå.

Men hjälp vad han utvecklas fort 😅 Tintin är på väg att börja krypa men han tappar tålamodet väldigt fort så han övar inte så intensivt 😂 Han sitter hellre rakt upp och ner och pillar i någon låda med leksaker.

Åh vad roligt med babysim! Hoppas vårt börjar igen också snart.

Åh va kul! Och mysigt med babysim 🥰

Tyckte det var kul att gå på med storasyster men vet inte om det kommer bli med lillasyster... hade gärna bara velat gå och bada allihop men simhallen är helt stängd här 😢

Men hjälp vad han utvecklas fort 😅 Tintin är på väg att börja krypa men han tappar tålamodet väldigt fort så han övar inte så intensivt 😂 Han sitter hellre rakt upp och ner och pillar i någon låda med leksaker.

Åh vad roligt med babysim! Hoppas vårt börjar igen också snart.
Ja den här ungen "prioriterar" verkligen den motoriska utvecklingen, tror inte att jag kommer få höra några ord än på ett bra tag. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 100
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 518
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 312
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 177
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31