Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
satt just och funderade på det. Idag är makens sista semesterdag. Vilket betyder att från och med i morgon och 4 veckor framåt skall jag hitta på program med 3 barn på egen hand, men vi kommer ju aldrig att komma oss iväg utanför tomtgränsen för alltid är det någon som behöver sova eller äta. (han kommer sedan att vara ledig 6 veckor från mitten av juli)
Avundas dig inte! Min sambo går på semester en vecka efter midsommar och jag räknar typ ner minuterna tills dess 😅. Har ni någorlunda stor trädgård i allafall? Tänker att det bra med tvillingar jämfört med andra syskon är att de i allafall är i samma fas med samma sovtider osv.

Avundas dig inte! Min sambo går på semester en vecka efter midsommar och jag räknar typ ner minuterna tills dess 😅. Har ni någorlunda stor trädgård i allafall? Tänker att det bra med tvillingar jämfört med andra syskon är att de i allafall är i samma fas med samma sovtider osv.
jepp, vi har en helt ok trädgård och både gunga och sandlåda då närmaste park är två km bort. Och finns en del trevliga "skogs"stigar att promenera runt knuten ( i som 5 min promenadslingor i områden med träd i) Samt att jag köpte en lådcykel så vi kan cykla en sväng ibland

Avundas er som har sol och varmt åtminstone 😅 njöt av mina dagar jag var i hemorten med 30 grader, sol och bad utan barn 😎

Nu är jag hemma i 10 grader och regn 😂 så känns helt okej att vi mest hänger inomhus…

https://fyndiq.se/produkt/glassform...qA3mHKaUx_M3v2I70oR1WiE1tOFDaOkhoCMdsQAvD_BwE

Kan man ge bebisarna såna glassar med pinnar?

Sugen på att göra lite bebisglassar om det blir fler värmeböljor!

Vi gjorde egna glasspinnar som bestod av grekisk yoghurt och bär när när barnen var bebisar. De tycker fortfarande att de glassarna är supergoda och går hem minst lika bra som "riktig" glass. Och även vi vuxna gillar dem. Är ju också lite mer mättande som mellis än om det är isglass :)

Har ni nåt bra tips på lite mellanmål? Nu äter de gröt vid 7.30, lunch kl 11, ersättning vid 14, gröt vid 17 och ersättning igen 19.30 men jag skulle gärna ge nån form av mellanmål vid 14 istället för ersättning eftersom de inte är så sugna på mjölk längre.
Är det nån som ger välling förresten? Funderar på att börja med det till kvällen och ta bort ett av grötmålen.

Har ni nåt bra tips på lite mellanmål? Nu äter de gröt vid 7.30, lunch kl 11, ersättning vid 14, gröt vid 17 och ersättning igen 19.30 men jag skulle gärna ge nån form av mellanmål vid 14 istället för ersättning eftersom de inte är så sugna på mjölk längre.
Är det nån som ger välling förresten? Funderar på att börja med det till kvällen och ta bort ett av grötmålen.
Vi brukar ge mosad banan. Ska ev prova mosat ägg och macka i småbitar tänkte jag.

Här ger vi frukt (äpple/banan/päron/melon) klämmis(kräver bad efteråt) smörgåsrån och ammar också ofta på det.

testat välling men hon får inte riktigt kläm på hur man suger ur flaska

Tintin äter banan och grekisk yoghurt eller jordnötssmör, grötklämmis eller grötmuffins (om jag mot förmodan orkat baka :grin:) till mellis.

Han får välling som sista mål vid 19. Orkar inte med att han ska bli kladdig då och så är det lite sövande :laugh:

Tintin äter banan och grekisk yoghurt eller jordnötssmör, grötklämmis eller grötmuffins (om jag mot förmodan orkat baka :grin:) till mellis.

Han får välling som sista mål vid 19. Orkar inte med att han ska bli kladdig då och så är det lite sövande :laugh:
Hehe, exakt anledningen till att jag vill införa välling också 😅. De blir så pigga när man ska hålla på att tvätta dem.

Vi gjorde egna glasspinnar som bestod av grekisk yoghurt och bär när när barnen var bebisar. De tycker fortfarande att de glassarna är supergoda och går hem minst lika bra som "riktig" glass. Och även vi vuxna gillar dem. Är ju också lite mer mättande som mellis än om det är isglass :)
Ja något sådant tänker jag mig, har sett flera trevliga recept! Jag funderar mest över pinnarna, ser massa faror i pinnar i halsen, ögon och så vidare. De sidor jag har sett har silikonpinnar med kaninöron typ, men dessa var fler och billigare men det skiljde sig med pinnarna.

Vi ger välling som sista mål, minimalt med kladd för det mesta. :D
Till mellanmål kör vi mycket på frukt, typ päron eller banan, eller lite yoghurt. En klämmis om vi är iväg.

Vi har varit ett par dagar med mormor vid sommarstugan. M har sovit oroligt, snuttat mycket och varit mammig (fast sista dagen somnade hon i mormors famn :love: ).

Natten till idag sov hon och ammade bara en gång. Sen sov hon till 11 (!!) och flera längre stunder på dagen. Borta bra men hemma bäst tydligen. Blir dock en natt till vid stugan imorgon :).

Vi har varit ett par dagar med mormor vid sommarstugan. M har sovit oroligt, snuttat mycket och varit mammig (fast sista dagen somnade hon i mormors famn :love: ).

Natten till idag sov hon och ammade bara en gång. Sen sov hon till 11 (!!) och flera längre stunder på dagen. Borta bra men hemma bäst tydligen. Blir dock en natt till vid stugan imorgon :).
Wow!
Här går vi i motsatt riktning, de börjar vakna oftare och vilja ha mat på natten och känns liksom lite oroliga. I natt har min sambo varit uppe med dem flera gånger och sen 04.45 är vi vakna 😭. Skulle precis ge upp och ta med dem ut när Harry däckade på skötbordet, tyvärr hade då Sixten vaknat istället.

Wow!
Här går vi i motsatt riktning, de börjar vakna oftare och vilja ha mat på natten och känns liksom lite oroliga. I natt har min sambo varit uppe med dem flera gånger och sen 04.45 är vi vakna 😭. Skulle precis ge upp och ta med dem ut när Harry däckade på skötbordet, tyvärr hade då Sixten vaknat istället.
I natt fick inte mamman lika mycket sömn... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 097
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 506
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 307
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 171
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner