Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Några grejer som är lite konstiga; Bebisar gnussar sig i ögonen när de har mat eller solkräm eller annat olämpligt på händerna men nästan aldrig annars. Och att barnmat oftast färgar hud och omgivning röd/orange

Men samma här. Kan inte använda menskopp för den åker bara ut. Har precis tagit ut hormonspiralen och hoppas att PMS:en ska bli bättre. Den har varit fruktansvärd hittills :wtf:

Använder också menskopp annars.. men upplever att den skaver nu, vet inte ens hur… men antar att slemhinnorna är känsliga på nåt sätt för tycker tampong skavde också när jag testade det istället.

Men om den åker ur kanske du behöver knipträna mer tänker jag, eller byta storlek

Använder också menskopp annars.. men upplever att den skaver nu, vet inte ens hur… men antar att slemhinnorna är känsliga på nåt sätt för tycker tampong skavde också när jag testade det istället.

Men om den åker ur kanske du behöver knipträna mer tänker jag, eller byta storlek
Har kniptränat en massa men har uppehåll nu för har insett att jag nog är överspänd i bäckenbotten (säkert pga bruten svanskota och att jag därför gått och spänt mig omedvetet hela tiden) och att det är därför jag har så himla ont i bäckenet fortfarande.
Tror helt enkelt att koppen jag har inte passar längre för anatomin har väl ändrats 🤷‍♀️ Ska kolla efter en ny, nån gång 😅

Jag funderar en del på sommaren, vad behöver man egentligen köpa till den? Är uv-kläder bra redan nu eller är det onödigt när de är så små och inte ska vistas i solen oavsett? Funderar på ett uv-tält, är det nån som har ett sånt?
Sen skulle vi behöva resesäng också men det är ju en riktig djungel, det var dyrare än jag tänkte så funderar på att leta begagnad, har nån av er nån ni är nöjd med?

Här är för övrigt rätt jobbigt just nu, båda barnen är snuviga och sover dåligt på natten. De väcker varandra i sängen och när vi flyttar ut en av dem till vardagsrummet vaknar han av att det är så ljust 😬. Nu ska vi tillslut försöka tvinga in en till säng i sovrummet, det kommer kräva att vi flyttar garderoberna ytterligare en gång och dessutom möblerar om i extrarummet så det blir en liten rockad av möbler. Jag hade verkligen inte trott att vi skulle behöva bo i den här lägenheten såhär länge, det känns asjobbigt att tänka att jag ska tillbringa hela föräldraledigheten här.
Ursäkta lite depp men det känns tungt just nu alltså 😭. Sixten har börjat åla sig bakåt och fastnar i olika hörn hela tiden, mycket frustrerande för både honom och mig. Det som är roligt är att de börjar leka lite med varandra, och de skiner alltid upp när de får syn på varann, det är så gulligt så jag smälter 😭❤️.

Jag funderar en del på sommaren, vad behöver man egentligen köpa till den? Är uv-kläder bra redan nu eller är det onödigt när de är så små och inte ska vistas i solen oavsett? Funderar på ett uv-tält, är det nån som har ett sånt?
Sen skulle vi behöva resesäng också men det är ju en riktig djungel, det var dyrare än jag tänkte så funderar på att leta begagnad, har nån av er nån ni är nöjd med?
Solhatt eller uv keps tänker jag är bra att ha. Om man har tänkt att bada så är väl uv kläder bra. Tänkte se om jag hittar nån begagnad. Annars går det ju bra med vilka tunna som helst. Har enstaka kortärmade men bäst mot solen är ju långärmade. UV-tält hade vi inte till sonen men är mest i min familjs stuga och där har vi parasoll och kan gå in vid behov. Annat om man är på en vanlig strand tänker jag.

Elsa sover ju bara med oss så för oss behövs ingen resesäng 🤣

Här är för övrigt rätt jobbigt just nu, båda barnen är snuviga och sover dåligt på natten. De väcker varandra i sängen och när vi flyttar ut en av dem till vardagsrummet vaknar han av att det är så ljust 😬. Nu ska vi tillslut försöka tvinga in en till säng i sovrummet, det kommer kräva att vi flyttar garderoberna ytterligare en gång och dessutom möblerar om i extrarummet så det blir en liten rockad av möbler. Jag hade verkligen inte trott att vi skulle behöva bo i den här lägenheten såhär länge, det känns asjobbigt att tänka att jag ska tillbringa hela föräldraledigheten här.
Ursäkta lite depp men det känns tungt just nu alltså 😭. Sixten har börjat åla sig bakåt och fastnar i olika hörn hela tiden, mycket frustrerande för både honom och mig. Det som är roligt är att de börjar leka lite med varandra, och de skiner alltid upp när de får syn på varann, det är så gulligt så jag smälter 😭❤️.
Förstår att det är jobbigt att bo trångt? Har ni en tvåa eller trea? Samtidigt så vill man ju att ett boende man köper ska kännas rätt...

Jag och sambon köpte ju vårt hus (på 247 kvadratmeter) när vi var ofrivilligt barnlösa och då kändes det ledsamt att ha fem sovrum och inget att fylla det med. Nu är jag glad att vi kan ha varsitt sovrum på varsin våning så att vi kan samsova med Elsa utan att riskera att hon väcker eller väcks av brorsan. Så förstår att det är kämpigt 😔

Förstår helt och hållet ❤️
Här känns det extra tungt för vi flyttade ifrån vår nyrenoverade fyra till en gammal sliten tvåa… är så deppig över det. Hatar allt med vår lägenhet just nu och trappan är otroligt jobbig med två småbarn att gå i med själv. Men det är tillfälligt, även om det är otroligt svårt att se de just nu. Försöker se annat positivt istället, för sambon orkar inte mer av mitt gnäll över boendet…. 🙊

Är stor bostadsbrist här och att de ska flytta hela stan hjälper inte, de hyr ut till företag mer än till privatpersoner de boende som finns snart.. medans allt nytt inte är färdigt förrän länge och ändå lockar de folk att flytta hit pga mycket jobb…

Förstår att det är jobbigt att bo trångt? Har ni en tvåa eller trea? Samtidigt så vill man ju att ett boende man köper ska kännas rätt...

Jag och sambon köpte ju vårt hus (på 247 kvadratmeter) när vi var ofrivilligt barnlösa och då kändes det ledsamt att ha fem sovrum och inget att fylla det med. Nu är jag glad att vi kan ha varsitt sovrum på varsin våning så att vi kan samsova med Elsa utan att riskera att hon väcker eller väcks av brorsan. Så förstår att det är kämpigt 😔
Vi har 2,5 rum men bara 55 kvadrat så det är inte så stora ytor nånstans. Ja, vi tittade på ett hus med fem sovrum just efter vi fått missfall och då kändes det alldeles för sorgligt så vi orkade inte köpa det, nu hade det varit perfekt! Vi var med i en budgivning nu som vi nog hade kunnat vinna men det är ju som du säger att man inte vill köpa nåt som inte känns helt bra. Det går så fort på marknaden nu så man hinner liksom inte känna efter och det passar verkligen inte mig.

Förstår helt och hållet ❤️
Här känns det extra tungt för vi flyttade ifrån vår nyrenoverade fyra till en gammal sliten tvåa… är så deppig över det. Hatar allt med vår lägenhet just nu och trappan är otroligt jobbig med två småbarn att gå i med själv. Men det är tillfälligt, även om det är otroligt svårt att se de just nu. Försöker se annat positivt istället, för sambon orkar inte mer av mitt gnäll över boendet…. 🙊

Är stor bostadsbrist här och att de ska flytta hela stan hjälper inte, de hyr ut till företag mer än till privatpersoner de boende som finns snart.. medans allt nytt inte är färdigt förrän länge och ändå lockar de folk att flytta hit pga mycket jobb…
Ja usch vad jobbigt att göra en nedåtflytt! Men är ju som du säger bara tillfälligt, kan ju också vara skönt att i allafall vara på plats i rätt stad!

Vi har ett pop-up-uv-tält. Väldigt bra men svårt få ihop igen :p.
Vi kommer köra uv-kläder också, för hon sitter liksom inte alls stilla där man sätter henne. Hon kryper iväg.

Idag när jag jobbade kom en bild som pappa tagit uppifrån i trappan. Den visade lillasyster som stod nere vid grinden, som han som tur var stängt.

Vi har ett uv-tält. Började använda det i helgen.

IMG_20210530_142313.webp

Tänkte att han ska sova så här i flera timmar medan vi är på stranden i sommar 🤪 Tyvärr varade första övningstillfället bara i en kvart, men vi får väl öva vidare 😅

Jag har köpt solhattar och solkräm plus såna parasoll man kan sticka ner i marken. Ska köpa UV-dräkt också, men inte uv-kläder tror jag. Det blir så himla många klädbyten nu så det blir nog helt enkelt för dyrt att rusta upp med så många plagg. Jag ska köpa fler tunna långärmade kläder också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 523
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka