Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plaska balja eller i sjön. Sen har vi suterränghus så håller oss i källaren när det är för varmt. Mest svårt med kläder tycker jag 😩
Ja, att bo i lägenhet nu är hemskt, som tur är har vi ändå rätt svalt inne. Idag var det så varmt att jag faktiskt tog på dem kortärmat och smorde in dem, tycker inte det kändes rimligt att ta på dem nåt annat 🙈. Vi är ju bara i skuggan, men vet ju att de ska ha långärmat ändå.

Ja, att bo i lägenhet nu är hemskt, som tur är har vi ändå rätt svalt inne. Idag var det så varmt att jag faktiskt tog på dem kortärmat och smorde in dem, tycker inte det kändes rimligt att ta på dem nåt annat 🙈. Vi är ju bara i skuggan, men vet ju att de ska ha långärmat ändå.
Elsa har också haft kortärmat idag men vi har hållt oss helt i skuggan eller inomhus. Hon är ju så varm så nästan svårt att få på henne nåt annat 😔

Vi har också kört en del kortärmad bambu.

Vi har verkligen lidit i värmen, Elsa är som ett element. Svårt att sova, lite värmeplitor,sämre matlust och är inte heller lika ammasugen som vanligt så jag försöker verkligen locka henne till det. Vi har plaskat i balja ute i skuggan men då blir hon kall om benen och fortfarande kokhet på huvudet. Idag upptäckte vi på att vi har ac i vår luftluft..... Efter snart tre år i huset. Så nu sitter jag här och fryser lite :confused:

Ute i skuggan var hon insmord men naken, det kanske var dumt vad tror ni?

Vi åkte och handlade i kortärmat och blöja men då var vi mest inne ju, och hon var insmord med.

Vi har verkligen lidit i värmen, Elsa är som ett element. Svårt att sova, lite värmeplitor,sämre matlust och är inte heller lika ammasugen som vanligt så jag försöker verkligen locka henne till det. Vi har plaskat i balja ute i skuggan men då blir hon kall om benen och fortfarande kokhet på huvudet. Idag upptäckte vi på att vi har ac i vår luftluft..... Efter snart tre år i huset. Så nu sitter jag här och fryser lite :confused:

Vi åkte och handlade i kortärmat och blöja men då var vi mest inne ju, och hon var insmord med.
Äh, jag hade också haft de nakna om vi haft trädgård! Tänker att det måste vara lite sunt förnuft också, är de i skuggan och dessutom insmorda borde det väl gå bra? Tycker det är så hemskt när de blir så sjukt varma 😭😭

Jag smörjer inte ens in :o

Vi har fördelen att någon del av gården är i skugga under hela dagen. Kör med kortärmad och shorts (smörjer inte)

sedan köpte vi faktist luftvärmepump med kyleffekt förra vecka (så bara för det har vi haft 15 grader och regn hela veckan 🤣) så skönt då huset gärna blir 28-30 grader inne.

Jag smörjer inte ens in :o
Det gör inte jag heller om han bara är i skuggan. När det var som varmast satte jag Tintin i en liten pool, naken och osmörjd, under ett parasoll. Han älskar att bada :D Vi åkte även till en kompis som har pool och det var det roligaste Tintin varit med om. Hade fullt sjå att hålla i honom för han ville simma själv 😂

Ändå skönt att inte ha en nyfödd i den värmen. Då får man ju hålla sig inomhus..

Det gör inte jag heller om han bara är i skuggan. När det var som varmast satte jag Tintin i en liten pool, naken och osmörjd, under ett parasoll. Han älskar att bada :D Vi åkte även till en kompis som har pool och det var det roligaste Tintin varit med om. Hade fullt sjå att hålla i honom för han ville simma själv 😂

Ändå skönt att inte ha en nyfödd i den värmen. Då får man ju hålla sig inomhus..
Ja, sonen var spädbarn sommaren -18. Vidrigt. Satt inne och ammade, ac på och stängda dörrar.

Jag tycker det är så krångligt att komma iväg nu! Insmörd, rätt kläder, inte för varm, skydda huvudet (Elsa slänger av sig hatten tio tusen gånger på en dag), det ska ammas ofta pga värmen, det ska ätas på regelbundna tider, det ska sovas på regelbundna tider och i rätt tider för att det inte ska bli gnällfest.... Rätt grejer ska med och allt ska hinnas plockas fram och iordning. Elsa vrålskriker i bilen, i vagnen och på cykeln och det är för hett för att bära i sjal längre stunder. Jag ÄLSKAR att bada, stranden, att cykla, vara ute, promenera. MVH sitter och surar :laugh:

Jag tycker det är så krångligt att komma iväg nu! Insmörd, rätt kläder, inte för varm, skydda huvudet (Elsa slänger av sig hatten tio tusen gånger på en dag), det ska ammas ofta pga värmen, det ska ätas på regelbundna tider, det ska sovas på regelbundna tider och i rätt tider för att det inte ska bli gnällfest.... Rätt grejer ska med och allt ska hinnas plockas fram och iordning. Elsa vrålskriker i bilen, i vagnen och på cykeln och det är för hett för att bära i sjal längre stunder. Jag ÄLSKAR att bada, stranden, att cykla, vara ute, promenera. MVH sitter och surar :laugh:
Förstår precis hur du menar. Är så tacksam att vi har mina föräldrars sommarstuga att åka till. Där kan jag söva henne inne i skuggan, man kan äta i skugga. Det finns Micro och kyl osv. Tror inte det varit så kul att ta med henne till en mer allmänt strand, eller att i orkat det.

Vi brukar låta henne sova sin fm lur innan vi åker nånstans. Har jag tur sover hon runt 1-1,5 h och så räcker det med 30 min på em och då funkar ju vagn eller sele.

Däremot vill hon ju krypa hela tiden och äta allt hon hittar, så lite jobbigt att ha med henne ute 😴

Ja men eller hur! Samma här! Det är så otroligt mycket som måste klaffa för att kunna ta ut dem, känns som att man har typ fem minuter på sig innan det är försent.

satt just och funderade på det. Idag är makens sista semesterdag. Vilket betyder att från och med i morgon och 4 veckor framåt skall jag hitta på program med 3 barn på egen hand, men vi kommer ju aldrig att komma oss iväg utanför tomtgränsen för alltid är det någon som behöver sova eller äta. (han kommer sedan att vara ledig 6 veckor från mitten av juli)

satt just och funderade på det. Idag är makens sista semesterdag. Vilket betyder att från och med i morgon och 4 veckor framåt skall jag hitta på program med 3 barn på egen hand, men vi kommer ju aldrig att komma oss iväg utanför tomtgränsen för alltid är det någon som behöver sova eller äta. (han kommer sedan att vara ledig 6 veckor från mitten av juli)
Åh fy. Jag är inte avundsjuk. 😥 Jag hade inte fixat det tror jag. Har liksom fullt upp med två. Jobbar en vecka till och sen är det ledigt i 7 veckor, både sambon och jag 👍🏻

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 097
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 513
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 309
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 174
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka