I vår relation har det snarare varit jag som haft svårt med det nya livet med småbarn. Jag har alltid haft svårt med sömnen, även innan vi fick barn. Sover lätt och störs av ljud etc, medan sambon sover sig igenom det mesta. Därför har sambon tagit de flesta nätter eftersom han sover rätt okej även med ett barn i armhålan. Jag har ammat på natten och framåt småtimmarna men fått sova ostört på kvällen och i början av natten. Jag är oerhört
MEN, jag har istället tagit de flesta mornarna.
Och hos oss är det självklart att den som inte har barnen fixar mat, plockar eller gör annat hemma. Vi båda vet att man inte hinner med annat än barnen så aldrig att vi skulle ge varandra peakar för det.
För mig har det oftast varit mycket tyngre att vara föräldraledig än på jobbet så jag köper inte det här med att ”pappa måste vila på helgen för han jobbar”. Självklart ska den förälder som tar nätterna i veckan få en chans att sova nån timme extra på helgen?
Åh, jag blir så förbannad av att läsa om din situation
MEN, jag har istället tagit de flesta mornarna.
Och hos oss är det självklart att den som inte har barnen fixar mat, plockar eller gör annat hemma. Vi båda vet att man inte hinner med annat än barnen så aldrig att vi skulle ge varandra peakar för det.
För mig har det oftast varit mycket tyngre att vara föräldraledig än på jobbet så jag köper inte det här med att ”pappa måste vila på helgen för han jobbar”. Självklart ska den förälder som tar nätterna i veckan få en chans att sova nån timme extra på helgen?
Åh, jag blir så förbannad av att läsa om din situation