Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja! Inte riktigt vad jag planerade göra idag 😜

Korta versionen så var jag på extrakontroll på mvc i morse pga blodtrycket sist. Nu var det ännu lite högre och de tyckte jag hade ont på ”fel” ställen. Så blev skickad till förlossningen för prover och läkarkoll. Så visade sig proverna vara så dåliga (havandeskapsförgiftning) att de beslutade först om inläggning och sen om snitt direkt idag. Snabba ryck och lite svårt att hänga med i svängarna! Men allt har gått bra och ut kom en liten kille i v 35+1 som verkar må fint och andas på egen hand.

Men lär ta lite tid att landa!
Men grattis! Du visste vad du gjorde när du valde att hänga i hösttråden, med andra ord. :D

Haha ja! Inte riktigt vad jag planerade göra idag 😜

Korta versionen så var jag på extrakontroll på mvc i morse pga blodtrycket sist. Nu var det ännu lite högre och de tyckte jag hade ont på ”fel” ställen. Så blev skickad till förlossningen för prover och läkarkoll. Så visade sig proverna vara så dåliga (havandeskapsförgiftning) att de beslutade först om inläggning och sen om snitt direkt idag. Snabba ryck och lite svårt att hänga med i svängarna! Men allt har gått bra och ut kom en liten kille i v 35+1 som verkar må fint och andas på egen hand.

Men lär ta lite tid att landa!
Åh vilken vändning, förstår att det kan kännas ganska omtumlande! Skönt att allt verkar ha gått bra. Hur mår du? :heart

Alltså. ❤️ Underbart att äntligen ha henne på utsidan. Stormigt värre stundtals i graviditeten, men nu 😭❤️
20211111_010212.webp

Åh vilken vändning, förstår att det kan kännas ganska omtumlande! Skönt att allt verkar ha gått bra. Hur mår du? :heart

Efter omständigheterna väldigt bra ändå! Och alla har varit förvånade över hur bra jag mått med tanke på hur proverna såg ut. Men nu ser de tydligen också mycket bättre ut så verkar lovande!

Men minus är att jag måste hänga kvar på uppvaket 10 timmar efter han föddes och bebis får inte vara här… Men mycket tid för pappa och son iaf!

Efter omständigheterna väldigt bra ändå! Och alla har varit förvånade över hur bra jag mått med tanke på hur proverna såg ut. Men nu ser de tydligen också mycket bättre ut så verkar lovande!

Men minus är att jag måste hänga kvar på uppvaket 10 timmar efter han föddes och bebis får inte vara här… Men mycket tid för pappa och son iaf!
Vad skönt! :)

Tack så jättemycket allihopa. 💕
Är så oerhört skönt att det är över nu och han har kommit. Vår lilla Frej.
3850 gram och 52 cm lång.

Va precis som förra gången med första, jättesnabb öppningsfas och väntan på att han skulle sjunka ner. Fick börja krysta men gav inget resultat så fick värkstimulerande dropp i 1,5 timme sen va det bara på det igen. Men jag var så slut då.
Nu väntar vi på barnläkaren och att jag ska kunna kissa om allt ser bra ut får vi åka hem sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att lämna i smyg
  • Sängproblem...
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur