Ang bärjackor har jag en Wombat Wallaby nu, är en mellanskillnad vinterjacka så inget för norrländska vintern kanske men funkar fint här i sthlm, har en oversize hoodie som jag också har på mig och bebbot då håller vi oss varma vid -10 iaf (hon har dock en tunn ulloverall också över sina innekläder).
Till äldre dottern hade jag en mamcoat ful som stryk men varm och go, sen en softshell från samma märke som va toppen även på vintern om man hade lite tjockare kläder under.
Det jag insåg snabbt med bärjackor är att iaf jag vill ha en som tål vind och väta bra för annars blir jag kall, blöt och sur
Hur firar jag och bebbot nyår ensamma, stora dottern är hos mormor och har ätit sig kräkfärdig på sushi och jordnötsringar, sambon jobbar natt.
Bebbot anser att nyår firas bäst med en fis på tvären så jag har traskat fram och tillbaka i vardagsrummet i 2,5 timme

Hon är rätt gnällig till och från vilket jag skyller allt på flaskan för hon är inte så när hon bara ammar.
Och amningen strular fortfarande så är inte så mycket att göra åt saken

Men har nån tips på en flaska som har långsamt flöde så tas det emot tacksamt!
Vi har kört på medela calma men den är flr trög så hon sväljer luft för hon suger för hårt och tappar greppet. Philips avent funkar okej men jag skulle vilja ha nått som funkade ännu bättre.