Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan fy vad osympatiskt av henne! Och helt fel beslut enligt mig!

Så sjukt okänsligt. Om hela Göteborg står där kan de ju bara förklara för dem att vissa har särskilda skäl och så är det bra med det. Fattar inte hur svårt det ska vara.

Men fy vilket dåligt bemötande! OM hon nu var tvungen att neka kunde hon ju gjort det på ett mycket bättre sätt!

Sen kan jag inte begripa varför inte ni skulle kunna ha särskilda skäl! Och varför resten av Göteborg skulle ha med det att göra.

När jag var på kub var det en partner med till en i väntrummet. Jag tog för givet att han hade skäl att vara där, och om något tyckte jag synd om den eftersom det lär ha berott på något att han var där. Inte som att jag tänkte ställa mig på barrikaderna och protestera mot ”orättvisan”...

Ja, jag var inte helt nöjd med hennes beslut och vår diskussion (läs, jag lipade mig igenom samtalet 😂). Men vad ska man göra. 🤷
Känns ju helt meningslöst att maken ska va borta från typ två timmar för att "vänta på utsidan" dessutom. Får hoppas allt ser bra ut helt enkelt 😝

Jag tror förresten jag kände bebisen för första gången "på riktigt" igår. Har känt saker innan men som lika väl kan varit tarmar och bubblig mage liksom. Men igår måste det varit hon 😁😂

Lär det säkert varit! När jag kände rörelse första gången första graviditeten och var säker på det, så insåg jag att jag nog hade känt tidigare också, fast jag inte insett vad det var. Hade inte fattat att det skulle kännas som att ha en liten fisk i magen 😅 Med andra barnet hade jag moderkakan i framvägg så då tog ser lite längre tid.

För några dagar sen var det förresten en kompis som berättade att hon var gravid. Hade väldigt svårt att inte säga något eftersom det var andra kompisar närvarande som också känner min familj, och vi inte hunnit berätta för alla dem ännu så ville jag inte säga något där och då. Men ringde upp henne sen och pratade vidare. Visade sig att vi är beräknade på precis samma dag :D

För några dagar sen var det förresten en kompis som berättade att hon var gravid. Hade väldigt svårt att inte säga något eftersom det var andra kompisar närvarande som också känner min familj, och vi inte hunnit berätta för alla dem ännu så ville jag inte säga något där och då. Men ringde upp henne sen och pratade vidare. Visade sig att vi är beräknade på precis samma dag :D

Men åh vad kul! 😁😁😍

Härligt!

Vi gick ut med nyheten tidigare i veckan och jag fick nästan genast ett sms av en av mina äldsta och närmaste vänner som tyvärr bor långt bort som skrev att då fick väl hon också erkänna lite tidigare än hon tänkt att hon är på smällen igen, fast beräknad fram i december. Så kul! De slet som tusan med IVF för att få dottern som nyss fyllde tre, vet inte hur det gick till denna gången men så roligt för dem oavsett!

Så nu kan de gärna få flytta hem till Sverige, eller åtminstone Europa, så kan ongarna leka 😄

För övrigt helt överväldigad av all kärlek och grattis och lyckönskningar som kommit efter ”tillkännagivandet”! Folk blir visst väldigt glada av bebisar 🌻

Härligt!

Vi gick ut med nyheten tidigare i veckan och jag fick nästan genast ett sms av en av mina äldsta och närmaste vänner som tyvärr bor långt bort som skrev att då fick väl hon också erkänna lite tidigare än hon tänkt att hon är på smällen igen, fast beräknad fram i december. Så kul! De slet som tusan med IVF för att få dottern som nyss fyllde tre, vet inte hur det gick till denna gången men så roligt för dem oavsett!

Så nu kan de gärna få flytta hem till Sverige, eller åtminstone Europa, så kan ongarna leka 😄

För övrigt helt överväldigad av all kärlek och grattis och lyckönskningar som kommit efter ”tillkännagivandet”! Folk blir visst väldigt glada av bebisar 🌻

Vad roligt! Hehe ja småbarnslivet kan ju vara en faktor som får utlandsboende att flytta hem igen. Har två kompisar som absolut inte kunde se sig själva bo i Sverige igen som flyttat hem innan barnen fyllt fem. Och varit helt fascinerade av hur enkelt är här (typ att föräldraledighet för båda existerar). Den ena blev i början helt överlycklig när hon stötte på en barnvagnsramp eller tillräckligt bred dörr utan tröskel. Tills hon insåg att så är det överallt :D (såklart är inte Sverige det enda landet där detta är uppfunnet men det finns ju länder där det verkligen är mycket värre).

Jag och min vän är inte jättenära egentligen. Tillhör samma ”gäng” men har båda närmare vänner inom gruppen om ni förstår vad jag menar och har nog aldrig umgåtts bara vi två. Men känns ju som att vi kommer ha ett och annat gemensamt den närmaste tiden :D

Japp, officiellt ökat 3 storlekar nu i vecka 20. Börjar få lägga undan byxor i stl 42 och köpa mer i stl 44.Hade besök idag som direkt säger "jösses, du är dubbla din storlek redan". Jag tar inte illa upp utan hon blev så chockad eftersom hon trodde att det knappt skulle synas pga min hyfsat tränade kropp sen innan.

Just nu ligger jag med fötterna i högläge då de är jämntjocka som timmerstockar av svullnad och det gör så himla ont när jag rör mig pga svullnaden. Hoppas kunna lindra med lite kalla handdukar då vi inte har badkar.

Jag står fast vid att det är tuffaste graviditeten hittils, och tror inte alls att det är för att jag är äldre. Nu vill jag ha höst :cautious::o

Japp, officiellt ökat 3 storlekar nu i vecka 20. Börjar få lägga undan byxor i stl 42 och köpa mer i stl 44.Hade besök idag som direkt säger "jösses, du är dubbla din storlek redan". Jag tar inte illa upp utan hon blev så chockad eftersom hon trodde att det knappt skulle synas pga min hyfsat tränade kropp sen innan.

Just nu ligger jag med fötterna i högläge då de är jämntjocka som timmerstockar av svullnad och det gör så himla ont när jag rör mig pga svullnaden. Hoppas kunna lindra med lite kalla handdukar då vi inte har badkar.

Jag står fast vid att det är tuffaste graviditeten hittils, och tror inte alls att det är för att jag är äldre. Nu vill jag ha höst :cautious::o

Förstår verkligen att du tycker det är tufft!

Jag har verkligen varit lyckligt lottad hittills. Illamåendet har släppt och jag mår bra, kan träna och har hittills gått ner i vikt 🙈 Men då ska sägas att jag hade en del överflödiga kilon från början så det handlar snarare om mage som omvandlats till annan typ av mage :p

Men jag vet att jag kommer åka på karpaltunnelsyndrom och svullna händer/fötter för det har jag haft båda tidigare gångerna. Inte världens härligaste kombo att försöka få på sig stödstrumpor om mornarna med karpaltunnelsyndrom :down:

Har du några knep om att förebygga svullna fötter? Eller är det bara att kämpa på och ”behandla” när det väl kommer?

Jag känner att jag liksom har blivit bredare åt alla håll och kanter, vilket inte bara går att skylla på viktuppgången tänker jag. Det är som att kroppen bara ”jahaaa då gör vi plats här” :p

Men jag vet att jag kommer åka på karpaltunnelsyndrom och svullna händer/fötter för det har jag haft båda tidigare gångerna. Inte världens härligaste kombo att försöka få på sig stödstrumpor om mornarna med karpaltunnelsyndrom :down:
Jag hade också båda de besvären förra gången och hoppas, kanske naivt, att jag ska slippa nu... händerna fick jag problem med sista veckorna, vaknade på nätterna av att händerna domnade :down: Fötterna svullnade så mycket att jag fick spänna ut mina birkenstock typ fyra hål :rofl:

Stabil gravid person här! 🙋🏼‍♀️ Dottern satt i mitt knä och råkade skalla mig så att jag slog i läppen riktigt hårt, det gjorde jäkligt ont men det är ju sånt som händer. Men av någon anledning bara svämmade det över i samband med det och jag bröt ihop och började gråta. Trodde det gick över men sen kom det igen och jag fick lov att gå iväg och försöka andas bort det, det var nästan som en panikattack. Vet inte varför men nånting behövde komma ut i alla fall.

Jag hade också båda de besvären förra gången och hoppas, kanske naivt, att jag ska slippa nu... händerna fick jag problem med sista veckorna, vaknade på nätterna av att händerna domnade :down: Fötterna svullnade så mycket att jag fick spänna ut mina birkenstock typ fyra hål :rofl:

Kanske bättre att naivt hoppas än att ta ut förlusten i förskott :D

Jag hade inte bara problem med att händerna domnade utan även att det gjorde ont. Kunde bara skriva ett par ord i taget och att knyta skorna Och liknande fingerfärdighetsövningar var bara att glömma.

Efter andra graviditeten gick det inte heller bort helt. Eller jag har inte ont men händer fortfarande att de domnar vid sådana rörelser. Därav att jag är pessimist kanske :p

sorry det där var ju inte så upplyftande :o

Vi berättade förresten för barnen idag. De var så söta så! 3,5-åringen kan inte tänka sig annat än att det är en lillasyster som tydligen ska heta Lisa. Och 6-åringen pratade hela middagen om vilka leksaker han ska göra till bebisen på förskolan så att den har något att leka med :love:

Vi berättade förresten för barnen idag. De var så söta så! 3,5-åringen kan inte tänka sig annat än att det är en lillasyster som tydligen ska heta Lisa. Och 6-åringen pratade hela middagen om vilka leksaker han ska göra till bebisen på förskolan så att den har något att leka med :love:

Men gullisar 🥰❤️

Förstår verkligen att du tycker det är tufft!

Jag har verkligen varit lyckligt lottad hittills. Illamåendet har släppt och jag mår bra, kan träna och har hittills gått ner i vikt 🙈 Men då ska sägas att jag hade en del överflödiga kilon från början så det handlar snarare om mage som omvandlats till annan typ av mage :p

Har du några knep om att förebygga svullna fötter? Eller är det bara att kämpa på och ”behandla” när det väl kommer?

Oj, jag vet inte riktigt vad det finns för tips mer än stödstrumpor och högläge. Jag har dock varit svullen länge, både fingrar, fötter och ben så jag är van. Har inte haft mina vanliga skor på veckor, och inte heller mina ringar då jag dels gått upp mycket i vikt samtidigt som jag är svullen. Även händerna domnar bort i perioder så det är väl början till karpaltunnelsyndrom om jag förstått internet rätt. Inget jag haft innan.

Dock igår kväll så var det så himla svullet att huden var hård och stram, och jag trodde att det skulle läka vätska som det gör när trycket inifrån blir för högt. När jag rörde på fötterna litegrann så kändes det som om huden skulle spricka. Lyckades få ner den extrema svullnaden genom att linda in kalla och blöta handdukar runt varje ben, och högläge med benen i sängen.
Vaknade vid 4 i morse av att det krampade i benen och de var mer svullna än normalt, så idag blir det stödstrumpor. Avskyr dem och har försökt dra ut på det in i det längsta. Men det är inte värt att knappt kunna gå pga smärtan. Ska prova att doppa benen i poolen sen då den endast är soluppvärmd, och se om det kan lindra tills mannen kommer hem från stan.

Jag känner att jag liksom har blivit bredare åt alla håll och kanter, vilket inte bara går att skylla på viktuppgången tänker jag. Det är som att kroppen bara ”jahaaa då gör vi plats här” :p

Haha ja många blir bredare och större. Tex mina bröst har ökat från 75C till 85D redan :eek:
Jag hade gärna "bara" blivit bredare åt alla håll och kanter om jag sluppit köpa kläder i stl 44 redan nu. Då jag i vanliga fall har stl 38 så sitter det djupt inne att köpa på sig kläder som inte kommer användas sen :down:

Nu blir det visserligen tre inlägg på rad men jag kan verkligen rekommendera att stå en stund med benen i vatten. Vi har ca 20 grader i poolen, och mina ben/fötter är just nu inte svullna alls :up::D
Så jag tror att jag hoppar i hela jag sen när det blir ännu varmare i solen :p

Nu blir det visserligen tre inlägg på rad men jag kan verkligen rekommendera att stå en stund med benen i vatten. Vi har ca 20 grader i poolen, och mina ben/fötter är just nu inte svullna alls :up::D
Så jag tror att jag hoppar i hela jag sen när det blir ännu varmare i solen :p

Så jag måste bygga pool då alltså? :p

Kanska får ta fram plaskpoolen vi hade när barnen var mindre sen 😆

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 748
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka