Bukefalos 28 år!

Hotell nära Gröna Lund?

Akerman

Trådstartare
Jag och min sambo funderar på att åka till Stockholm och Gröna Lund nästa helg. Lör- söndag.
Nu vill vi ja ett billigt o bra hotell med frukost. Helst så nära Grönan som möjligt eller åtminstone på promenad avstånd. (vet inte om vi tar med bilen eller inte)
Vart ska vi då? :)
 
Alla hotell i city är väl på promenadavstånd. :confused: (Beror på vad man menar med promenadavstånd iofs). Bor ni i Gamla Stan eller nära Slussen så kan ni enkelt ta Djurgårdsfärjan till Grönan.
 
Jag och min sambo funderar på att åka till Stockholm och Gröna Lund nästa helg. Lör- söndag.
Nu vill vi ja ett billigt o bra hotell med frukost. Helst så nära Grönan som möjligt eller åtminstone på promenad avstånd. (vet inte om vi tar med bilen eller inte)
Vart ska vi då? :)

Jag kan rekommendera Scandic Sjöfartshotellet. Är stockholmare men har bott där två gånger. Jättegod frukostbuffé och normalpris på rum (Ica har rabatt på boende på scandic under helger i sommar, kolla hemsidan). Ligger precis vid Slussen så färjan över till Djurgården är bara några meter bort.

Tips är att kolla in baren och takterrassen högst upp vid fint väder!

Hotell på Djurgården känner jag bara till Hasselbacken och det är dyrt.
 
Jag slår ett slag för cooppremiehotell två nätter med frukost 1700 kr. De har hotell över hela Stockholm. Senast bodde vi på Bester Western Kung Carl jättefint bredvid Stureplan tar ca 20 minuter att gå med en 4-åring till Gröna Lund.
 

Liknande trådar

Fritid Tänkte att bukefalisterna kan komma med förslag. Jag är ledig på fredagen som ju är klämdag och vill åka iväg och göra något. Min sambo...
2
Svar
34
· Visningar
2 334
Senast: Petronilla
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 211
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 033
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 737
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp