S
SessCa
Hade svårt att sova i natt så jag låg och grubblade en hel del. Framför allt på det här med hästens hovar och vatten. Jag fick tidigt lära mig att uttorkade hovar vill ha vatten. Och jag tror stenhårt på den metoden och har vart lycklig då TVÅ stall som jag stått stallad i haft sk vattespillta där hästarna kunnat stå ett par timmar då och då. Men vintertid är ju varenda hage lerig i hela svergie,betyder det att hovarna borde vara finare på vintern då det är mycket fukt och hovarna kan dra i dig massor med vatten under hagvistelsen?
Och så funderade jag på om hovarna kan ruttna pga av att dom står för mycket i vatten? jag tänkte på, människans naglar kan ju bli sköra om man har dom i vatten offta, gäller samma sak med hovar? Och KAN en hov ruttna om den står i konstant lervälling en lång tid.
Ni får gärna pajkasta mig för min ovetskap
Och så funderade jag på om hovarna kan ruttna pga av att dom står för mycket i vatten? jag tänkte på, människans naglar kan ju bli sköra om man har dom i vatten offta, gäller samma sak med hovar? Och KAN en hov ruttna om den står i konstant lervälling en lång tid.
Ni får gärna pajkasta mig för min ovetskap