Sv: hovar

Brukar smörja in min hästs hovar med torsklevertran(hette fodertran innan),är bra till torra och sprukna hovar....rekommenderas av många hovslagare.
 
Sv: hovar

Piraja skrev:
Bra sammansatt foder och rörelse. Liksom hos oss människor kommer det innifrån och inte något man tllför utanpå. Kosttillskott som extra biotin kan ha en bra inverkan.

:cool:

Och vatten :smirk:
 
Sv: hovar

jag har en häst som har ganska bra hovar och ja brukar inte lägga något på dem för d blir bara svaga och om man sen slutar använda så går de lättare sönder... :crazy:
 
Sv: hovar

Mina hästar har i alla tider gjort egna ler/gegginpackningar på sina hovar.. Vilket verkar funka bra..
Hovarna är ju inte jättesnygga, just då, men har alltid hört att det ska vara bra för hovarna...
Jag själv kletar inte på något på hovarna.. Mitt "jobb" består i att ta bort lera och gegg från ben och karleder, under höst och vår..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
Svar
18
· Visningar
1 128
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
974
Senast: Andromedae
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 629
Senast: Morces
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp