Bukefalos 28 år!

Hovlslagarkostnad

min tar 300 för verkning och 450 för halvskoning och då får jag 50 kr rabatt per häst eftersom vi har så många , så nu börjar det bli för dyrt tycker jag får väl söka efter en ny och bra hovslagare *S*
 
han tar 650:- för en helskoning...
tappskor slår han på gratis för "vissa" personer...
 
är hovslagaren med i hovslagar förbundet så håller de samma prisklass. De kommer överens.. Lag bor i hbg och har ny hovslagare som är utbildad o tar 750kr för hel skoning. Jag tycker att det är mycket pengar med tanke på att man måste punga upp de pengarna var 8 vecka.. Tänk vilken sko gaderob jag skulle haft om det hade handlat om skor till mig själv...OOOOOOOOOOOOOJJJJJJJJJJ. undra om det är svårt att sko? själva skorna är ju inte dyra, osså fila och sömmar. ja uttrustningen hammare, mm. men i längden hade man nog sparat en rejäl slant på att göra det själv.. mvh malin
 
Sist han skoddes betalade jag 200:- för skoning och guldskor med 6 fasta brodd i varje.
 
Min hovis tar 500 för helskoning och 150 för bara verkning.
Sen tillkommer ju skor, sulor och brodd. Men det blir billigare att köpa själv. :)
 
Betalar 1150 för helskoning med PG-beslag fram, 7 fasta brodd och coromantsko bak med sex fasta brodd. 1100 när det inte är "vinterskor".
 
Min ponny skoddes i fredags.
Bor i Stockholm, hovslagaren (utbildad) bor i Uppsala.
Den ende hittills som kan/vill sko den lilla rackaren. ;)
Betalade 950:- för runt om skoning inkl. skor.
 
Min hovslagare tar 550 kr för skoning! Han tar inget extra för varken resan, broddhål eller tappskor.
 
Ï södra Norrland betalar jag 550 kr:
verkning
4 nya vinterskor med 4 hål i varje
två sulor
10 eller 16 brodd
 
Min hovis tar 520 kr för helskoning (inkl verkning) (sidokappor bak)
Betalade 700 nu sist då han la på snösulor runtom oxå

300 kr för skoning fram (inkl verkning runtom)
150 kr för enbart verkning

Ingenting för resa eller sådant (han har väl en knapp mil hit kanske)
Är superduktig så varken jag el pållan klagar! :)
 
Men broddar? Varför köper ni inte det i vilken hästaffär som helst? Varför köper man det av hovslagaren?!
Mkt billigare ju.....
 
Jag betalar 500,- för helskoning och 200,- för snösulor (de jag köpte förra året kan användas även i år). Jag bor i Skåne.
 
150kr för verkning.

Ponnyn har börjat slita sina hovar mkt jämnt och fint nu sedan hon är smärtfri, Pelle_P tittade på dem igår och då var det inte mkt att ta fastän det är fyra månader sedan hon blev verkad sist.

Min minsta utgift :)

(Hovis kollar henne när han är i stallet regelbundet, ungefär en gång i månaden pga hon har tendenser till hålväggar på ffa vänster fram).
 
Okej ja jag vet ju inte hur många broddar ni får för ert "broddpris" hos hovslagaren, om det handlar om 10 eller 500....
Jaja jag håller mig nog till affärens 10 isbrodd för 39,50
 

Liknande trådar

Hemmet Jag vet inte om jag ska betala det här eller bestrida Offert Vi har härmed nöjet att offerera badrum enligt besök Pris badrum...
2
Svar
25
· Visningar
2 947
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 119
Senast: Marvin
·
Ekonomi & Juridik Hej, Vi har en verksamhet som idag omfattar 12 hästar och vi har till dessa hästar en hovslagare som tar 1300kr/häst (exkl resa). För...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 981
Senast: Terese
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp