Bukefalos 28 år!

Hovlslagarkostnad

Det är vad jag betalar för dom genom hovslagaren. Men i vilkn affär köper du dom så billigt?
 
602 kronor betalar jag för en helskoning och det inkluderar även skor.
Dock verkas bara mina tre hästar för tillfället (stoet går skodd under sommarhalvåret) och det går på 562 kronor för alla tre hästarna.
 
Jag betalar 350kr för halv skoning inkl. resa. 550kr inkl. resa för hel skoning. 75kr/snö sula. 5 kr/ brodd.
 
Börjes o om du köper 100 brodd så blir det ännu billigare. Tror 100 isbroddar kostar 345 kr. Många hovslagare köper oxå där, både broddar o skor.....
Blindbroddar e ännu billigare :D
 
Funderade på dom, men då måste man ju betala frakten(beställer inte därifrån så ofta)
 
Dessa priser har "min" hovis..

Helskoning 500:-
Halvskoning 300:-
Verkning 100:-

Jag är ganska nöjd.. :)
 
Är själv Hovslagare.
Tycker du har det relativt billigt...
Själv tar jag för 1st Skoning(med kvitto såklart)
Skoning 875kr
Snösulor 250kr
Resa 48kr/mil
Är utbildad och bor i Storstad
 
360 kr för en helskoning inkl. skor och en otroligt trevlig pratstund! :bow: Tappskor slås på gratis.
Jag åker till min hovslagare eftersom han bara jobbar hemifrån, så bensinkostnad på ca 150kr tillkommer.
 
vi betalade 400 kr för skoning runt om, men då har vi egna skor, annars läggs en 100-lapp på priset.
verkning tog han 100 kronor för.

nu har vi dock hittat en ny, mycket bättre hovslagare som lärt sig alltig hemma av hans far. när han kom och verkade tre av våra hästar räckte det med en back öl för att han skulle bli nöjd :smirk:
han ska komma och sko min häst snart, så vi får se vad han vill ha då :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag vet inte om jag ska betala det här eller bestrida Offert Vi har härmed nöjet att offerera badrum enligt besök Pris badrum...
2
Svar
25
· Visningar
2 947
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 122
Senast: Marvin
·
Ekonomi & Juridik Hej, Vi har en verksamhet som idag omfattar 12 hästar och vi har till dessa hästar en hovslagare som tar 1300kr/häst (exkl resa). För...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 981
Senast: Terese
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp