Hudvårdsserie för yttorr, känslig hud?

Jag har liknande problem som du och jag använder mig av Maria Åkerbergs serie med bra resultat :) Är i princip aldrig torr i hyn längre.
 
Jag har rätt gnällig hy och något som funkar bra på mig är Mary Kay's serie för torr/känslig hy, den rosa varianten. Rengöring, serum och fukt gör underverk.
 
Jag hade jätteproblem innan med torra partier i ansiktet med torreksem samtidigt som jag var fet i andra områden.

Fick tips att använda decleor av en hudterapeut och det har gjort underverk på mig!

Använder den serien som heter harmonie calm
 
Nu är det visserligen ingen serie, men har du testat honungsmasker? Alltså att bara lägga på honung i ansiktet, låta vara minst 15 min och sen skölja? Kan med fördel kombineras med någon kräm efteråt (jag brukar använda Ultra Bland från Lush).
Jag har också torr och känslig hy samt eksem och har en jäkla massa allergier mot ämnen som finns i många hudvårdsprodukter, men det här har räddat upp mycket! Dessutom kostar det inte så mycket att testa, en burk ekologisk honung får man för runt 50-lappen och den räcker i evigheter.

Och hur står det till med intag av b-vitamin och d-vitamin? Kan åter igen bara gå till mig själv: jag kunde sluta nästan helt med mina kortisonkrämer efter att jag började ta just dessa tillskott. B-vitamin är dessutom vattenlösligt så det kan inte överdoseras :)

Fortsätt att undvika kortison i ansiktet, det brukar inte vara något bra där.

Har inte testat honung men det kan jag göra som tillfällig masklösning.

D-vitamin har jag inte brist på, vet inte om man testar b på samma sätt, i sånna fall ingen brist där heller. Men det är ju bra att man inte kan överdosera!
 
Jag hade jätteproblem innan med torra partier i ansiktet med torreksem samtidigt som jag var fet i andra områden.

Fick tips att använda decleor av en hudterapeut och det har gjort underverk på mig!

Använder den serien som heter harmonie calm

Decleor verkar bli nästa testobjekt!
 
Paulas Choice, skin recovery serien har hjälp min torra röda hud enormt. Kan rekommendera den väldigt varmt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft lätt att få torr hud, och den har alltid varit känslig (jag vet tyvärr inte riktigt VAD som inte fungerar, alltså...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 770
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp