Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ögoncreme, någon som har tips? Helst inte vansinnigt dyr, kan den strama upp lite så gärna. Är ingen tonåring längre och har vistats mycket i solen utan solglasögon... Eller kanske behövs det två olika? En till morgonen och en till kvällen?
 
IMG_20220131_150916694.jpg

Har lite små tuber med saker jag vill testa men känner mig ganska så lost, retinol är en sak jag har förstått från tråden man ska vara lite försiktig med ^^ nån tips på hur jag ska använda dessa krämer lr vad jag ska börja med? ☺️
 
Tjoho, undrar om någon här har använt sig av märket Q+A ?
Jag som inte tror på ögonkräm (😉) har nu hittat en jag kan tänka mig testa då den har bra pris och innehåller peptides. Men verkar vara av ett relativt okänt märke, eller?
Samma märke har även ett serum med peptides jag funderat på, men då är det till hela ansiktet.

Alternativt Sans Soucis som är en Peptid (är det skillnad när det inte skrivs med e på slutet?) som är en CC kräm med 20 i spf.
Hade inte tackat nej till en bra dagkräm, just eftersom jag ofta får röda kinder.

Jag undrar också om det är någon som känner till OFRA cosmetics? De har en relativt billig kräm med benzoyl peroxide som jag vill testa på mina kinder där jag kan få små finnar samt vid hårfästet.
 
Jag har bantat ner min långa lista på krämer jag vill testa, och står nu mellan Medik8 Retinal 6 eller OFRA peptide hydrating mask.

Ni som har koll, vilken hade ni tagit? Både innehåller hyaluronsyra och andra gottigheter.
Men det skiljer över 400 kr.

Skit, googlade på på OFRA cosmetics (igen) men fick nu fram att grundaren är MAGA förespråkare och väldigt kontroversiell. Blir bojkott.
 
Jag har bantat ner min långa lista på krämer jag vill testa, och står nu mellan Medik8 Retinal 6 eller OFRA peptide hydrating mask.

Ni som har koll, vilken hade ni tagit? Både innehåller hyaluronsyra och andra gottigheter.
Men det skiljer över 400 kr.

Skit, googlade på på OFRA cosmetics (igen) men fick nu fram att grundaren är MAGA förespråkare och väldigt kontroversiell. Blir bojkott.
Så det fungerade bra med trean? Har lyst med min frånvaro på buke, så har inte hållit mig uppdaterad. Och för mig hade det varit en ickefråga redan innan ditt tillägg om MAGA, lägger hellre pengarna på just retinal/eller retinol än andra gottigheter. :D
 
Så det fungerade bra med trean? Har lyst med min frånvaro på buke, så har inte hållit mig uppdaterad. Och för mig hade det varit en ickefråga redan innan ditt tillägg om MAGA, lägger hellre pengarna på just retinal/eller retinol än andra gottigheter. :D
Alltså det är tamigfan magi på den produkten! Jag tyckte jag märkte skillnad redan första kvällen kändes det som.
Nu när det är soligt så blir det att jag kisar en del, och den rynkan hänger kvar (lite) tills det är kväll och jag använder produkten igen. Är som att nollställa det var gång.
 
Alltså det är tamigfan magi på den produkten! Jag tyckte jag märkte skillnad redan första kvällen kändes det som.
Nu när det är soligt så blir det att jag kisar en del, och den rynkan hänger kvar (lite) tills det är kväll och jag använder produkten igen. Är som att nollställa det var gång.
Haha, riktigt så stor skillnad har jag dessvärre inte märkt, men å andra sidan har jag använt retinol i några år. Men har svårt att se mig sluta, om inte annat pga. att det är så sällan jag får finnar numera. Och jag har inte heller samma sug efter diverse masker, förmodligen lite för att jag är i ett lite menlöst tillstånd, men också för att behovet inte är lika stort.
 
Någon som har testat Elemis Frangipani-serie (röda förpackningar, kroppsvård) eller Versos kropprodukter?

Jag har torra, kliande ben (atopisk eksem) som jag hållit hyfsat i schack upp genom åren med kräm efter dusch och ibland på kvällen innan sängdags.

Jag funderar dock på att köpa någon lite mer lyxig, återfuktande/vårdande shower cream/oil att ha i duschen i tillägg till body lotion efter duschen, för att bygga på mer från grunden. Exfolierar bort den torra huden på benen regelbundet, men det verkar inte som att "påfyllningen" av fukt etc efteråt blir tillräcklig så som det är nu.

Snokar lite runt på nätet efter recensioner etc, men vill också gärna ha era åsikter och/eller tips innan jag investerar i något :)
 
Någon som har testat Elemis Frangipani-serie (röda förpackningar, kroppsvård) eller Versos kropprodukter?

Jag har torra, kliande ben (atopisk eksem) som jag hållit hyfsat i schack upp genom åren med kräm efter dusch och ibland på kvällen innan sängdags.

Jag funderar dock på att köpa någon lite mer lyxig, återfuktande/vårdande shower cream/oil att ha i duschen i tillägg till body lotion efter duschen, för att bygga på mer från grunden. Exfolierar bort den torra huden på benen regelbundet, men det verkar inte som att "påfyllningen" av fukt etc efteråt blir tillräcklig så som det är nu.

Snokar lite runt på nätet efter recensioner etc, men vill också gärna ha era åsikter och/eller tips innan jag investerar i något :)
Vad händer om du provar att torrborsta och sedan smörjer med olja innan du hoppar in i duschen? Inte tvätta alls utan oljan skyddar mot vattnet i duschen.
 
Vad händer om du provar att torrborsta och sedan smörjer med olja innan du hoppar in i duschen? Inte tvätta alls utan oljan skyddar mot vattnet i duschen.
Torrborsta har jag faktiskt inte provat! Olja innan dusch låter vettigt, det är ju liksom vattnet som torkar ut.. Ska testa det! Tack för tips :) ❤️
 
Nu när det är högaktuellt med solskydd vill jag passa på att hissa ett nytt fynd jag gjort. Jag avskyr solskydd för ansiktet som lämnar en kladdig, oljig hinna på huden som mitt hår fastnar i, och har jag puder över blir jag torr. Den här lilla tuben kombinerar därför fem saker jag uppskattar i en bra solskyddsprodukt: SPF 50, lämnar inte en fet hinna på huden, lämnar ingen vit hinna på huden, doftar antingen mycket diskret eller inte alls, och torkar inte ut huden utan innehåller till och med ett par fuktgivande ingredienser. Dessutom kunde jag få den med snabb leverans så nu tänker jag köpa några till så jag klarar mig för i år.
SKINRXLAB-MadeCera-Cream-Waterful-Sun-Up-Plus-SPF50PA-50Ml-2-1.png
 
Torrborsta har jag faktiskt inte provat! Olja innan dusch låter vettigt, det är ju liksom vattnet som torkar ut.. Ska testa det! Tack för tips :) ❤️
Det har hjälpt många atopiker genom åren, även bada i saltvatten istället för att duscha efter torrborstning och olja för de riktigt känsliga kan vara nödvändigt. Sedan låter det kanske udda men vinäger/yoghurt med levande bakterier att smörja med efteråt har också gjort underverk. Upptäcktes när håret sköljdes med äppelcidervinäger med levande mamma. :o
 
Någon som har testat Elemis Frangipani-serie (röda förpackningar, kroppsvård) eller Versos kropprodukter?

Jag har torra, kliande ben (atopisk eksem) som jag hållit hyfsat i schack upp genom åren med kräm efter dusch och ibland på kvällen innan sängdags.

Jag funderar dock på att köpa någon lite mer lyxig, återfuktande/vårdande shower cream/oil att ha i duschen i tillägg till body lotion efter duschen, för att bygga på mer från grunden. Exfolierar bort den torra huden på benen regelbundet, men det verkar inte som att "påfyllningen" av fukt etc efteråt blir tillräcklig så som det är nu.

Snokar lite runt på nätet efter recensioner etc, men vill också gärna ha era åsikter och/eller tips innan jag investerar i något :)

Jag tillämpar samma princip på kroppen som på ansiktet; först fukt, mängder av fukt! Sen eventuella krämer eller feta produkter för att hålla kvar fukten. När det är som värst smäller jag på hyaluronsyra på både rygg och ben. Annars en bra aloe vera-gel innan lämplig kräm. (Olja innan dusch funkar den mindre torra delen av året för mig. Vintertid blir det bara värre att smeta fett på torr hud.)
 
Någon här som har provat Dr.Ceuracle Cica Regen Vegan Sun Gel?
Jag har inte testat den än, men har kollat in bland annat den nu när jag gör lite "research", ska snart bunkra upp med solskydd för ansikte + kropp inför våren/sommaren. Har sett många hylla den i sociala medier, men tycker det är lite oklart hur bra den skyddar mot UVB- respektive UVA-strålning. Enligt några har koreanska solkrämer rätt dåligt UVA-skydd, vilket kan ge problem om man har lätt att få pigmenteringar/melasma av sol. Så jag lutar lite mer åt EVYs solskydd just nu, som ska ha väldigt bra UVA- och UVB-skydd :)

Men som sagt, jag har inte testat Dr.Ceuracles solskydd, så mitt svar hjälper kanske inte så jättemycket, men tänkte dela med mig om mina tankar iallafall! :)
 
Någon här som har provat Dr.Ceuracle Cica Regen Vegan Sun Gel?
Den gamla varianten, ja, och jag älskade den. Sen hamnade den i blåsväder för att den inte hade det påstådda skyddet, var borta från marknaden något år, och kom tillbaka i helt ny tappning med andra egenskaper, annan konsistens, och annan doft. Bara så du är medveten om att folks uppfattningar av den kan komma både före och efter omformuleringen av den.
 
Den gamla varianten, ja, och jag älskade den. Sen hamnade den i blåsväder för att den inte hade det påstådda skyddet, var borta från marknaden något år, och kom tillbaka i helt ny tappning med andra egenskaper, annan konsistens, och annan doft. Bara så du är medveten om att folks uppfattningar av den kan komma både före och efter omformuleringen av den.

Jag använda den gamla och älskade den! Så funderade på om den här skulle kunna fungera på liknande vis!
 
Någon här som testat Skinome? Gillar idén kring evidensbaserad hudvård och less is more. Vet inte om man får länka till hemsidan pga reklamskäl men Skinome Project är lättgooglat. :)
 
Någon här som testat Skinome? Gillar idén kring evidensbaserad hudvård och less is more. Vet inte om man får länka till hemsidan pga reklamskäl men Skinome Project är lättgooglat. :)
Nej, men vill testa! Blir lite snål bara... Min mamma har hennes bok så har läst en del i den, intressant är det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp