Viggen
Trådstartare
Vi har ju som sagt en ny hund på ett år..på måndag har han varit här i en vecka. Han är väldigt snäll och verkar kommit in i sin nya "flock" bra men, han verkar ha svårt att "läsa" min 3 (snart 4) åriga dotter..har en 2 årig pojke också men dom bryr sig inte så mkt om varandra. Jag har inte lämnat dom själv nångång under den här tiden och tänker inte göra det heller, min dotter vill gärna klappa på han och det får hon, jag är med hela tiden och säger till när det räcker. Dom får inte störa hunden när han ligger o vilar eller äter osv, och jag vet att dom inte har varit dum på han. Men åter till dottern då, igårkväll skulle hon bara gå förbi han och gå till mig..men då vänder han sig och tänker nafsa henne
Som tur var fick jag tag i han.. Tänker mkt på det där, och det vore ju så tråkigt om vi inte kan ha kvar han
Det är väl ngt i hennes sätt att röra sig som han blir osäker på antar jag. Han är uppvuxen med barn men då lite större än mina (tror dom var ca 9 och 12).
Har ni ngt tips åt mig? Hur ska jag uppföra mig när han blir osäker? Dottern är det väl inte så mkt att "göra åt", hon är ju som hon är liksom och hon vill ju bara vara snäll.
Hur gör ni med era barn och hund?
Har ni ngt tips åt mig? Hur ska jag uppföra mig när han blir osäker? Dottern är det väl inte så mkt att "göra åt", hon är ju som hon är liksom och hon vill ju bara vara snäll.
Hur gör ni med era barn och hund?