Bukefalos 28 år!

Hund näsblod

Mish

Trådstartare
Under vår morgon promend idag så lekte hundarna ganska robust, den minsta av dem fick sig en lite större krock och rullade runt lite. Efter att hon reste sig upp så såg jag att hon blödde näsblod ur den vänstra. Hon fortsatte att blödda en stund sen höjde jag upp nosen som på människor m.m då slutade hon.

Men detta är verkligen ingenting jag hade en anning om att hundar brukade göra? har aldrig hört om det, vilket gjorde mig lite orolig. Är det någon som vet någonting om det?:crazy:

Sitter i telefon kön till vet, men vill ändå höra lite erfarenheter från er.

Hon är pigg nu (var lite seg en stund efter), äter och dricker.
 
Sv: Hund näsblod

Min systerdotters whippet krockade med sin far i hög fart och fick sig en rejäl smäll på näsan och blödde näsblod i flera timmar. Matte åkte till Strömsholm med honom och fick vänta i evigheter innan de kom in, veterinären gjorde ingenting - men matte blev 2500:- fattigare:eek:
 
Sv: Hund näsblod

Ja jag misstänkte att veterinären inte kan göra så mkt.

Åkte inte in med min tik, utan rådfrågade endast på telefon.
Skulle ha henne under uppsijt under dagen var det ända.

Men hon verkar som vanligt, lite seg nu, men vem är inte det fram emot kvällen :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 110
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 052
Senast: Hund!
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 852
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp