Bukefalos 28 år!

Hund och jobb

Sv: Hund och jobb

Själv går ja i skolan och min mamma jobbar heltid, pappa däremot är sjukskriven men är ibland iväg till diverse sjukhus så om det tar för lång tid så finns morfar som går ut med vovven lr tar med honom hem till sig... Annars tar jag "ledigt" från en lektion så han kan gå ut å gå... men är inte hemma själv mer än 6 timmar (sammanlagt)
 
Sv: Hund och jobb

pappa jobbar halvtid hemma , halvtid borta så han är hemma en del ... sedan har bror sovmorgon alla dagar i veckan ... jag är hemma jätte tidigt två dagar i veckan och lillasyster är hemma tidigt ... typ alla dagar .... mamma är ledig måndagar ... helgerna är det ju alltid nån hemma , så det funkar jätte bra ! jag gjorde ett tim schema innan vi skaffade henne och såg till att hon max blir ensam två timmar i veckan ... nu när hon bara år 8 veckor så är hon inte hemma själv alls .. mamma och pappa tar lite lidigt ...och mitt i hela vevan hoppar jag av skolan så jag är hemma hela tiden ändå visade det sig :banana: men det hade dock fungerat annars oxå ... hon får följa med till stallet när hon växt på sig lite och till dess jobbar jag inte ... sen när hon är så stor att hon kan hänga med så blir det mocka och slita av igen :p mormor stället upp ibland oxå .. om vi ska bort nån stans .. så det funkar jätte bra!


Cilva ... 8-17 ... är inte det lite väl länge ? dom är kanske inte ensama hela tiden då ? inte för att hacka på dig .. är nybörjare på hund ..undrar mest ...
 
Sv: Hund och jobb

De flesta av våra hundar är i ute i hundgård mellan 8 och 14 och gamlingarna är inne lika länge, för de sover hellre än leker och härjar och tycker att det är skönt att slippa "ungdomarna". Jag har lagt mina arbetstider så att jag börjar och slutar tidigt, medan sambon och ungarna går normala tider. Hundarna älskar att få komma ut i hundgården, så för oss fungerar det fint.

Mvh,
Duvan
 
Sv: Hund och jobb

Sambon jobbar heltid och för tillfället är jag sjukskriven. Innan när jag jobbade hade jag ett jobb där jag började kl 6 mån - fre och slutade redan vid 13.30 så hunden var ensam från ca 7.45 (då gick sambon) till 13.35 då kom jag hem. Detta funkade bra och hunden verkade nöjd.
Nu när jag är hemma har hunden sällskap hela dagarna, ska jag vara i väg hela dagen av nån anledning så kör sambon hem på lunchen så hunden får ut och kissa, sen brukar han gå hem tidigare från jobbet de få tillfällena det kör i hop sig.
Vi har ingen vi kan lämna hunden till, svärmor gillar inte hundar annars bor hon bara 5 min härifrån. Nån gång kommer min kompis hit och har hunden ute medans hon pysslar i stallet med sin häst.
Vi har planer på att bygga hundgård nån gång....

Skulle vilja ha ett jobb där hunden kunde vara med eller ett jobb där jag jobbade natt så jag kunde vara hemma om dagarna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 966
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Ni som har hundgård eller hundlucka ut i trädgården, vilken variant av lucka har ni? Är ni nöjda? Vår hundgård är i stort sett färdig...
Svar
10
· Visningar
280
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 652
Senast: gammalek
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp