Hund som inte behöver gå ut!

Sv: Hund som inte behöver gå ut!

Och att du haft chihuahua i många år ändrar väl inte den faktan att min chihuahua faktiskt kunde dött i vintras?!

Och vad menar du med dålig pälskvalitet? Att han är korthårig, innebär det att han har dålig pälskvalitet? Vad ska jag göra åt det, odla mer päls på honom?

:

Något är det ju som gör att din hund inte mår bra. Att den rasar ihop bara du sätter ned den på marken låter direkt alarmerande.

Det är klart att man kan ha bättre eller sämre pälskvalitet även på en korthårig hund. Det kan tex bero på fodret eller på att hunden inte mår bra utan tex har någon störning i ämnesomsättningen.

Jag har haft två doberman, de har i princip ingen underull alls utan har extremt korta hårstrån (kortare än en korthårig chihuahua) och det märktes direkt på pälsen om fodret var kasst. Så ja att odla mer och bättre päls behöver inte alls vara ett dumt råd.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 357
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 880
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 572
Senast: alazzi
·
Hemmet Jag har så länge jag kan minnas tyckt om att organisera saker. Sen jag ställde upp som frivillig på konserterna i skolan för att få... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 542
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka