Hund som inte går upp i vikt

Sv: Hund som inte går upp i vikt

Gaser har hon inte haft, konstigt nog med tanke på vilket skick hennes mage var ett tag. Inte överdrivet ont i magen heller, ibland har hon lite ont, men samma där, med tanke på skicket hade iallafall jag legat dubbelvikt :crazy:

Vad har din för symtom då?

TS: Säg till om vi kapar tråden för mycket

I stort sätt bara gaser och magsmärtor.
Ingen avmagring, dålig päls, kräkningar, diarré eller liknande.

Därför är jag fundersam på om Giardian endast befunnit sig i hunden utan att ge symptom (vilket ju är ganska vanligt) och hennes problam beror på annat. Ex en väldigt lång antibiotikabehandling som valp. Det var redan då gaserna börjadse, men nu har de blivit väldigt mycket värre.
Dvs en utslagen tarmflora som varit väldigt svår att bygga upp.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: Sassy
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 408
Senast: Kalkon87
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp