Hund som rullar i gegga..

V

Vicku

Går det att göra något åt en hund som vill rulla sig i diverse illaluktande äckelheter , har aldrig hört talas om att det finns knep att få "bort" sådant finns de det? Har ni några erfarenheter?

Spara mig alla kommentarer om att jag kan hålla hunden borta från geggen, för det går inte alltid.
 
Ingen aning, men min ena hund kan oxå göra sånt..kanske inte just lera, men andra illaluktande saker...inge trevligt! :bump:
 
Samba får ibland før sig att rulla sig i døda fåglar o dyl. Ushh.. :crazy: Vet faktiskt inte varfør.. Dom kanske blir lite tokiga av lukten?? :confused: Men nær hon rullar sig i græset ær det før att det ær skønt och speciellt nær hon fæller.
 
Jag tror inte man kan få bort det annat än säga NEJ när man ser att de tänker rulla. Om man nu hinner.

Min hane har dille på att rulla i SKIT. Gniiider in det i huvudet och öronen. Jääättemysigt *INTE* Jag är inte helt säker på vad för skit det är han rullar i, men jag tror det är kattskit.

Jag vet inte vem som är värst - han som rullar i det eller greyhoundtiken som ÄTER det =(
 
:D Känner igen detta!
Mina har oxå en stor förmåga att leta upp illaluktande geggor! :(
Speciellt älgars eller om det är rådjurs brunst och pissgropar! :eek: Luktar rent ut sagt förjävligt!!!!!
En kväll när hundarna varit ut för att kissa för kvällen så kommer unghunn in och sprider en otrevlig doft i HELA huset!
Alltså detta "piss- brunst klet" riktigt sticker i näsan och luktar så starkt. Måste Tvättas bort för att bli fri det! Sitter annars i väldigt länge, vilket säkert är meningen av hunden :(.
Så det vart in i badkaret 23.00 en lördag kväll för hunden :crazy:
Sen fick han sitta i band några dagar då han inte var under uppsyn så att han inte skulle springa dit igen!
Antingen hade han glömt kletet eller så var det bara intressant då den troligen var ganska nygjord då han hitta den för han rullade sej inte igen. :)
På promenader i skogen med lös hund så få man hålla koll på eventuella rullningar och säga ifrån om man hinn :D
Nå annat tips vet jag inte.
Din hund kanske inte har glömt det roliga efter nån dag... :D
Annars är det till att inhandla schampoo... ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 315
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: gammalek
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 738
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp