Hundar och gosedjur

Bukefalos 30 år!

Vad säger ni med hund om leksaker med andningsfunktion och hjärtslag? Jag har fått tips om det som lugnande sällskap i bilen till valpen när den ska hämtas. Bra grej eller lika bra med vanligt gosedjur??

Jag ser till att vara nära valpen när jag hämtar den. Sitta bredvid och kunna röra den :)
Det kommer vi med, den får åka i en korgliknande bilstol så man kan sitta bredvid och ha handen nära. Ett gosedjur som andas blir kanske överflödigt? Jag avvaktar med just det inköpet… köper grejer som en tok just nu:p

Vad säger ni med hund om leksaker med andningsfunktion och hjärtslag? Jag har fått tips om det som lugnande sällskap i bilen till valpen när den ska hämtas. Bra grej eller lika bra med vanligt gosedjur??
När jag hämtade min valp (norra Norrland, mitt i vintern) hade jag köpt en "Snugglesafe" som jag värmde hos uppfödarna och lindade in i en massa filtar och bäddade ner i bilburen. (Vi hade buren i baksätet och jag satt precis intill, så jag hade koll så att hon inte grävde fram den och blev överhettad.) Ärligt talat var det nog mest för min egen skull - hon är en varmlivad typ och efter hämtningen är det mest jag som använt den. Den är jätteskön att lägga på kontorsstolen en stund och komma tillbaka till uppvärmd stol 😊

Jag troooor att jag eventuellt hade tyckt det vore jobbigare om valpen, när den är fem månader eller så, kommer på hur kul det är att slakta gosedjur - och så slaktar gosedjuret som andas och har puls, än bara en vanlig pipleksak 😅

Njae... jag är tveksam. Jag vill ju att jag som människa ska bli en trygghet för valpen så jag tycker att bästa metoden är att sitta med den på hemvägen om det går att ordna på ett bra sätt. Kan dock inte säga om det egentligen gjort nån skillnad med min hund, han är liksom född trygg i sig själv. :heart

Min tuggar loss ev öron först sen alltid ansiktet !!
Och ur ansiktet drar man ut allt innehåll så gosedjuret blir platt ..

Så nej han gosar inte med sina gosedjur ;)

Hans syrra bar först mest omkring djuren eller har lite dragkamp med brorsan. Men nu härmar hon honom och biter hål, dock ej ansiktet.

Livslängd gosedjur ca 5-10 min 😑 två frallor

Liknande trådar

• En hund till?
  • Förvaring i barnrum
  • Vad avgör om hundar blir vänner?
  • Klövjeväska till mindre hund.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur