Bukefalos 28 år!

Hundarnas namn!

Sv: Hundarnas namn!

Min hund heter Greta-Garbo och hon kallas för Greta eller Grisen till vardags :)
 
Sv: Hundarnas namn!

Min heter Andeless Monte Rosa, men kallas till vardags för Siba! Ansåg att Rosa va ett konamn...
 
Sv: Hundarnas namn!

min papillontik heter Kvasneset´s Against All Odds och kallas för Kia
har även en tibbetansk spaniel/shitzu blandis som heter (och kallas) Bella
 
Sv: Hundarnas namn!

Mina heter i stamtavlan:
Chineseblue's Fifty-Fifty kallas "Hilda"
Chineseblue's Happy Go Lucky kallas "Lucky"
Chineseblue's Keep A Secret kallas "Killian"
 
Sv: Hundarnas namn!

Min heter "Aussiegårdens Kiwaniq Calypso", och lysstrade till "Shiva" när jag tog över honom.
Min inget djur hemma hos mig är döpt efter nån gud som gillar förgörelse, så jag ändrade lite till "Chivas".

För mig hade han gärna fått heta "Calypso"
 
Sv: Hundarnas namn!

Barvestads Beowyn = Beya

Barvestads Zeus at Olympia (kullen är döpt efter världens 7 underverk) = Troja
 
Sv: Hundarnas namn!

Mina heter:

Starmaids Over And Over Again, men kallas Ådi :P
Starmaids Keep Flashing, men kallas Kaxa

Pappas; Matsåsens Izabella Drawn To Birdie, men kallas Bella = en förkortning! :D
 
Sv: Hundarnas namn!

Sami heter Isumi´s shiro musashi koge kitai

Slänger in hundarna där hemma med

Oscar: Roljans oscar de la renta

Flex: Force galaxies furst mink
 
Sv: Hundarnas namn!

Min hund heter Nomina Blair, kallas Blair. Tror att alla syskonen i kullen kallas vad dom heter i stamtavlan förutom en som dom bara tagit bort två bokstäver i namnet på, typ som isabella - bella, fast den heter nått annat.
 
Sv: Hundarnas namn!

Mina två åbäken heter;

Roseole's Biscuit á la Cuiller - "Focus"

Segervittring Bråka - "Bråka" :cool:
 
Sv: Hundarnas namn!

Min heter Williwaw Kid Shelleen (efter nån gammal amerikansk cowboyfilm har jag för mig). Kallas oftast för Kidden, brukar bli en del andra varianter på Kid också beroende på om han är snäll eller inte för stunden.. :angel:
 
Sv: Hundarnas namn!

I stamtavlan heter min cavalier king charles spaniel "Melker" men lystrar till namnet Ludde
 
Sv: Hundarnas namn!

Jag försöker alltid hitta någonting i stamtavlenamnet som går att använda som smeknamn. Tycker personligen att det känns konstigt att helt döpa om hunden.

Min ena heter Chottans Happy Homer och kallas Homer och min andra heter Bazett´s Warrior och kallas för Warro . Så de är ju inte så svåra att använda som smeknamn ;).

Syrrans tik heter Chottas It's a Magic Dream och kallas Itza, så även på hundar med lite längre och krångligare namn går det alltid att hitta ngt :D.

Jag håller med dig. Det är roligt att associera till namnet (om man hittar något intressant).

Jag fick själv hitta på ett namn till min hund fast på en bestämd bokstav. Jag valde ett namn som är en karaktär som jag gillar och sedan ett smeknamn som passade.

Min karaktär säger: "I, the king of shadows...", så det blev ett smeknamn utifrån det.
 
Sv: Hundarnas namn!

Waagendorfs Råda, kallas Råda. Så går det när man får väja själv. Oftast kallas hon iofs för Rådi.

vasby_09.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 542
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
594
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 945
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 194
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp