Hundarnas namn!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Natascha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 111
  • Visningar Visningar 8 088
Sv: Hundarnas namn!

Min dvärgpinscher heter i stamtavlan Exigor's Omar Optimal. Han kallades för Oscar av sin första familj. Jag tyckte inte att han skulle behöva byta namn också när han blev omplacerad när han var 9 månader, så han kallas fortfarande för Oscar.

Min schnauzer tik heter Falkendals Azhalea och kallas till vardags Ella

Min heter:
Exigor's Dragon in red
Men han kallas för Nisse.
Ingen idé folk frågar mig varför han kallas Nisse, han kallades det när jag tog över honom i somras när han var 5 år och när jag frågade varför så kom inte ägaren ihåg. Jag funderade ett tag på att byta men han är ju en liten Nisse helt enkelt! :p

Min ena kallas faktiskt för sitt stamtavlenamn, hon heter Kennelnamn Fab Fortune och kallas Fortune.

Min andra heter Kennelnamn Cholena men kallas Loka (tyckte Cholena lät alldeles för trashigt;)).

Min storpudel heter Alice som i stamtavlan.
Västgötaspetsen heter Westorps Bridget Marquardt men kallas Gittan. Kanske kan ses som något slags smeknamn för Bridget... :D

Min hund heter Köpstadens Eddie.
Men kallas bara Eddie. :)

Mina- Murmästartorps Kharma och kallas kharma
Cinderella Andorra och kallas andorra eller andie

Mammas- Rigo kallas oxå rigo

Syrrans- Lord Diesel Af Småland och han kallas för diesel

KL

Jag hade turen som fick välja namn/ ha önskemål så jag valde att ta det uppfödarna ville och det namn jag skulle kalla honom och slå ihop det.

Så han heter i stamtavlar Zvyatoslav Idéfix av Fjascho:D Kallas Idéfix

Min tik heter Bella både till vardags och i stamtavla

Mammas hundar:
Independent Lady kallas Lady
Cookie boy kallas Bruno
Afrodite kallas Affi
Atlas kallas Putte

Alla med kennelnamn före

Mina heter i stamtavlan:
Chineseblue's Fifty-Fifty kallas "Hilda"
Chineseblue's Happy Go Lucky kallas "Lucky"
Chineseblue's Keep A Secret kallas "Killian"

Killian! :love:
Jag älskar den serien i Pondus och funderade allvarligt på om det inte möjligen skulle kunna bli ett bra namn till någon hund som snubblar sig in i mitt liv i framtiden!

KL
Min gamle (bor hos mamma och pappa nu) heter Stenseitens Rehti i stamtavlan, Rehti betyder stor på samiska. Han fick heta Casper, men lyssnar på senare tid till Roffe :crazy:

Lakkanevas Aiolos heter eländeshunden som jag delar boende och liv med nu, men eftersom jag är Sagan om Ringen freak och vargälskare så fick han heta Narmo, som betyder varg på alviska (enligt dom lexicon jag kollat i :D)

Vi har två taxar, Kolmurens Gudrun kallas Tootsie (uttalas Tottsi :p) och Belizzima som kallas Bella :p :D

Vi hade en riesen förut som hette Hassanhill's Fleur de Fleures, men som kallades Ayla :)

Dengie, Engil, Irla går att göra, sen säker massa med om man tar med kennelnamnet.

Jag tycker ifs inte alls det är ett måste men lite kul om man använder sig av stamtavlenamnet

Min heter Don's frequent flyer och kallas Flipper (inte mitt val dock då han är en omplacering)
Förra hette Keserina la grande dame och kallades Kessy

Starax Bismark-Ikaros --Ikaros eller pikisen peeka boo
Bedarra Hercule poirot --Oscar Tuuddiiee
Vistion of vegas of Nordica --Vegas tuuddiiee tooo

:bump::bump::bump:

Åhh en Oscar till =)
Tänkte för ahh va faaan..hade en kilel i klassen som hete Oscar ingen favorit precis..Men Jag älskar min tok Oscar
Min uppfödare döpte också honom köpte Oscar när han var 5-6 månader =) lite lustigt ju=)

Mina grossertjejer hette Frecajos Hekla och Frecajos Svarta Sara , kallades Hekla och Sara :D Uppfödaren ville gärna att de skulle kallas för det de hette i stamtavlan och det var helt ok för mig! Aussien hette MrBinks Hattrick, kallades Tricken när jag fick honom som 1,5 åring så jag bytte aldrig. Nu är de ju tyvärr borta alla tre :cry: , aussien för 6 veckor sen och tikarna för 8 år sen.

Min heter Welford´s Rose de Renaissance= Rozie eller Rosan
Hela kullen är döpt efter rossorter.
Är en welsh.
Rozie1r-2-1.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 152
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
24 195
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 091
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
227
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31