Bukefalos 28 år!

Hundbäddar

Mia_R

Trådstartare
Vad har ni till era hundar? Jag har haft ett par stora dynor från en kasserad soffa som fungerat bra men de har gjort sitt nu så jag ska köpa nytt. Jag har belgare, jag antar att L (80 x 100) är en lagom storlek?
 
Jag har några olika, dels en bädd med mjuka kanter (valpbädden, som finns kvar på ena sidan av sängen), när vi köpte en större så blev det en med mjuka men sydda kanter (så dom inte viker ner sig) och lös dyna. Sen har vi några rektangulära dynor utan kant i t.ex rummet och i bilen + några fällar... allt för att damen ska kunna välja :angel:
Ja hon är bortskämd... :p Därför ligger hon just nu med halva kroppen rätt på golvet och andra halvan på rumsmattan :meh: :D

Vi kollade på bia-bäddarna (haft sån till tidigare hundar, settrar) men inser att deras dragkedja sitter under bädden = repor i trägolvet :down:
Fast en viktig sak för mig med hundbäddar är att dom går att tvätta i maskin :idea:
 
Mina damer har biabäddar (en hos mig, en hemma hos min mor). Fler bäddar än så behöver de inte eftersom de ändå alltid sover i soffa eller min säng... Men, innan jag hade biabäddarna hade jag hårda plastkorgar som jag fyllde med gamla lakan och filtar. Mina hundar vill gärna bädda med något när de ska sova och gamla lakan är perfekta då. Tycker dock mer om att ha biabäddar, men det gäller ju att man inte har en allt för destruktiv hund då. Skulle tex aldrig igen köpa biabädd till valp (gjorde det en gång. Den höll i några dagar).
 
Vad har ni till era hundar? Jag har haft ett par stora dynor från en kasserad soffa som fungerat bra men de har gjort sitt nu så jag ska köpa nytt. Jag har belgare, jag antar att L (80 x 100) är en lagom storlek?
Om hunden själv får välja skulle jag säga sacosäck. Där sover Ville helst, han ligger gärna i soffan och gosar men går sen ner och sover i saccosäcken. Men de är inte så tvättbara och har man en destruktiv hund så är det katastrof. :rofl: Så ville har bara tillgång till den under övervakning. :angel:
 
Vi har biabädd eller kopior på den bädden :) de ligger inte på madrasser eller fällar, men biabädd funkar!
 
Inget längre. De sov sällan i bäddarna ändå så de stod mest i vägen. Vi hade Biabäddar innan.
De sover i soffan på dagen och på natten sover Skägget i sängen och Mamma Mu på golvet intill makens sängsida, på en lite tjockare matta.
 
Har en vanlig mjuk bädd med kanter på och en stooooor puff. Båda används flitigt! De varvar mellan att ligga i soffan, på golvet, på mattorna eller i bäddarna :) Min tik sover nästan alltid i bädden på natten.
 
Köpte en bädd som ser ut som en bia-bädd. Minns inte var jag köpte den. Har en fleecefilt liggande i den som jag bytar när den bytt färg från vit till svart (labbe....). Mysigt!

Missbedömde i alla fall hur "stor" min hund (labbe) var. Det skulle kunna få plats en eller två hundar till i den... 😇
 
Har mjuka, gosiga bäddar. Han skulle aldrig ligga i en biabädd och förstör aldrig något.
20171223_171205.jpg
 
En badrumsmatta på golvet från IKEA och så en stor kuddliknande grej från ArkenZoo hos mamma. Hos mig sover hon i sängen eller soffan, eller på mattan under bordet i vardagsrummet.
 
Sängen är absolut inget alternativ, de är stora och fulla med grus, lera och sand så här års.
 
Jag har haft en bia-kopia till min borzoi. Det var den enda modellen jag kunde hitta som var stor nog och hade kant runt och inte kostade en halv förmögenhet.
 
Vi har ett par bia-kopior, men främst ligger de i soffan/fåtöljerna när vi är nere :) På ovanvåningen ligger de i soffan eller sängen. Vi har även en del bäddar som är som stora kuddar, och framförallt Floyd gillar att ligga på dem.
 
Våra fyra älskar allihopa biabäddar (eller kopior, funkar det med). Sen ligger de i sofforna/sängarna också, eller på mattorna, men biabäddarna är helt klart favoritplatsen. De verkar gilla den upphöjda kanten som huvudkudde.

Vi har rätt ofta gamla lakan/överkast över bäddarna, framför allt vintertid. Det gör också att det inte låter lika mycket när hundarna trampar runt innan de lägger sig plus att det ger hundarna chans att bädda lite om de vill det.
 
Min hund är ju pytteliten, 3 kg. Hon vill ha mjuka sängar. Så jag har några katthus i fluffmaterial. En med tak och en utan. Hon är dock mer förtjust i att ligga högt uppe på saker. Så hon ligger gärna på en kudde eller ryggstöd på soffan etc.
Biabäddar eller liknande är inget för henne.
 
Har en biakopia från förra hunden som inte ville ligga i annat förutom den eller på golvet. Men nuvarande hund vill gärna kura ner sig ordentligt så en tygbädd med stora mjuka kanter hade hon kanske föredragit. Hon varierar dock att ligga i säng, soffa, bädd eller på golvet :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 844
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 852
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp