Bukefalos 28 år!

Hunden Kissar i sömnen!

L

lolo19

Har haft min valp i dryga tre veckor nu. Han är mkt duktig, vi går ut mkt ofta och på nätterna säger han till när han vill gå ut. Detta funkar bra, dock har vi ett problem som jag tänkte fråga om ngn har erfaranhet av, och kanske vet orsaken till? Vovven älskar att sova i mitt knä, till exempel i soffan osv. Tre gånger har det hänt att han har kissat i sömnen, på mina byxor... sist hände detta när vi var bortbjudna så det var ju lite pinsamt.. brukar valpar/hundar gör så här?
Tacksam för alla svar!
 
Sv: Hunden Kissar i sömnen!

Ja vissa hundar gör det. Lite vanligare på tikar. Det verkar också vara ärftlig eftersom att vi haft det på vissa linjer, men inte på andra :) Mellanpudeltikarna har gjort det. En del fram tills fösta löpet.
 
Sv: Hunden Kissar i sömnen!

okej, men han är ju ingen tik.. kan det ändå vara normalt?
 
Sv: Hunden Kissar i sömnen!

De kan inte kontrollera blåsan när de är små, att de kissar i sömnen brukar försvinna successivt i takt med att de blir rumsrena.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
817
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 995
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 269
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp