Hunden sjunger...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare inapina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 841
I

inapina

är det ngn som har en aning om varför min snart 1 åriga boxer/schäfer, blir helt tokig när man tar fram hennes pip leksak? :confused:om man piper med den så börjar hon med att gny lite och efter ett litet tag så sjunger hon faktiskt!! o det konstiga är att hon har 2 pipleksaker som är nästan likadana men hon bryr sig inte om man piper med den andra. kan det ha något att göra med att hon nyss var skendräktig? om hon får leksaken så slickar hon på den o sedan går hon och gömmer den! tacksam för svar!!!!

Min vintis sjunger också när hon leker med pipleksakerna (när de piper alltså). Har en teori om att pipen triggar henne, alternativt att det gör ont i öronen. Personligen hoppas jag att det inte är det sista :crazy:. Men jag tror att om det skulle vara en sång om obehag så skulle hon inte vilja leka med dem.

Hon sjunger nog för att hon blir exalterad - det är vad jag tror iallafall :).

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 579
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min blandrastik Tikka som är 12 +(2/10) har blivit gammal ! Har alltid varit en allert, pigg och glad hund men åldern tar ut sin rätt...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart... 2
Svar
24
· Visningar
11 941
Senast: vallhund
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på... 2
Svar
31
· Visningar
6 861
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur