Hundens vara eller icke vara: i sängen!

Hur ska hundarna få motion då? Eller behöver de aldrig röra på sig? Tycker du att det räcker med att de drar föttern efter sig ett par hundra meter innan vi går in igen?
 
Min hind sover med mej i sängen.
Han är såpass liten (13 kg) och väldigt kort o ren päls, hade nog varit en annan femma med en större o hårigare hund :)

Vi har iaf jättemysigt, värmer varandra o han ska helst ligga så nära som möjligt :love:
 
Promenader tar man väl ändå för att ge hunden kontrollerad motion, inte för att den ska få nosa av kvarteret. Nosarbete ska ske på annat sätt.
 
Min hund vet om att hon får sova i min säng, även under täcket, om hon är ren om tassarna. Hon visar ganska tydligt att hon trivs i min säng, speciellt om jag ligger där också, men lyssnar på mig när jag ber henne hoppa ner.

Jobbigt med en hund som hoppar upp med sand/fästingar med sig, men det har jag löst på så sätt att jag bäddar bekvämt om hon får ligga i sängen, mycket obekvämt när hon inte får hoppa upp. (Mycket obekvämt kan t ex vara att lägga väskor, kuddar, och sånt, i vägen på sängen, så att det inte finns plats att ligga. Funkar varje gång! Brukar göra så också när jag inte orkar bädda! :D )

Jag hade inte tänkt skaffa barn de närmaste 5 åren, så det lär inte bli ett problem med denna hund. Dessutom tror jag inte hon skulle hoppa upp i t ex en spjälsäng, då det skulle bli för högt/jobbigt...
Den som delar säng med mig, får tåla att dela säng med en sovande hund också! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: Harrysen
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 927
Senast: ako
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 729
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp