Hundfoder, vad ska man välja?

AbsolutEnsam

Trådstartare
Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig. Dom äter i dagsläget Royal Canin bantningsfoder från veterinären. Dom har nu gått ner i vikt och äter det med god aptit. Fina i magarna och glada och pigga. bajsarflera ggr per dag. Men fint bajs. Men prislappen är hög och önskar få tips på billigare foder. Vad tror ni? Tack på förhand!
 
Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig. Dom äter i dagsläget Royal Canin bantningsfoder från veterinären. Dom har nu gått ner i vikt och äter det med god aptit. Fina i magarna och glada och pigga. bajsarflera ggr per dag. Men fint bajs. Men prislappen är hög och önskar få tips på billigare foder. Vad tror ni? Tack på förhand!
Jag ger Alggutten och är mycket nöjd!
 
Brit Care Dog Adult Hypoallergenic Weight Loss Rabbit eller Happy Dog Fit & Vital Light Calorie Control verkar ligga rätt nära det du ger idag när det gäller fett/protein.
 
Om jag googlat rätt så innehåller det fodret från Royal Canin 30% protein och 9,5% fett. Står tyvärr inte hur många procent animalier det är i maten, gissningsvis inte så mycket...

Utöver de som redan nämnts här i tråden så har jag hittat: Smaak Dog Senior & Light Kyckling, Purenatural Dog Adult Light Turkey och Nutrima Weight Balance. Det jag gillar med alla de fodren är att det faktiskt står hur mycket animalier det är i maten, vilket gör att man kan räkna ut på ett ungefär hur mycket spannmål det är i också. Framförallt Smaak är billigt, så utan att veta vad du betalar för Royal Canin så skulle jag gissa att det blir billigare.

Om du kan tänka dig foder utan spannmål så har även Acana ett lightfoder med liknande mängd protein/fett som ditt nuvarande.
 
Kom på Brit Veterinary Diet Dog Obesity Grain Free med, fick en påse av dem på MyDog som jag gav till min vän vars hund lätt lägger på sig.
Kan kolla om hon provat det. Det ligger iaf högre i protein men lägre i fett än det du ger idag.
 
Svarar er alla här i detta inlägg; Tack för era tips! ska kolla närmare på Standardt Lätt som verkar toppen! Har fått för mig att man måste fasa in långsamt när det gäller nytt foder, vet ni hur länge man ska fasa in det med gamla fodret? Så magarna håller sig fina tänkte jag!
 
Svarar er alla här i detta inlägg; Tack för era tips! ska kolla närmare på Standardt Lätt som verkar toppen! Har fått för mig att man måste fasa in långsamt när det gäller nytt foder, vet ni hur länge man ska fasa in det med gamla fodret? Så magarna håller sig fina tänkte jag!
En vecka brukar räcka för dom flesta, men det kan behöva kortare eller längre tid beroende på om din hund har känslig mage eller inte.
På mina kan jag byta foder rakt av men vet man med sig att hunden är känslig är det bättre att ta det långsamt över minst en vecka.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 566
Senast: Pilot
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Idag på morgon promenaden bajsade Zelda först två gånger normal mängd och konsistens! Hon bajsar alltid just två gånger på morgon...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 554
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp