Bukefalos 28 år!

hundläger för skoj och träning

Takire

Trådstartare
Ja, det finns visst en del sådant. Till exempel @Silver Girl har ju varit på goldenläger. Jag kanske också vill åka på läger men kanske inte ett goldenläger :angel: (vi skulle väl inte riktigt platsa ;)).

Det jag tycker är att det är svårt att hitta något. Jag är vuxen och är inte intresserad av något tävlingslydnadsläger, vilket annars är det jag lättast hittat.

Jag skulle vilja ha typ ett läger för vuxna med sällskapshund som vill prova lite av varje :D Eller kanske ett relationsläger?:idea: finns det ens sådant?
 
De flesta riktiga läger (där boende och mat ingår) som jag hört talas om ordnas av rasklubbar. Har sett enstaka privata men då oftast tävlingsinriktade på olika grenar, och ofta ingår inte boende.

Min brukshundsklubb hade en prova-på-helg för två år sedan dör man kunde prova brksgrenarna, lydnad, rally och agility. Synd att det inte finns mer sånt.
 
Ah! Jag vet en som har läger men det är i skåne.. :angel:

Ja, det blir ju en bit att åka då ;). Minst sagt. Ingenting behöver ju dock vara omöjligt.

Du får väldigt gärna PM:a om vem/vilka som har det (om det inte är tillåtet att skriva ut här). :).
 
@Takire På Eriksöre camping på Öland är det hundvecka i juli varje år. Inte direkt ett läger men olika kurser och aktiviteter. Årets program har inte kommit än men här är förra årets; *Länk borttagen av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Min brukshundsklubb hade en prova-på-helg för två år sedan dör man kunde prova brksgrenarna, lydnad, rally och agility. Synd att det inte finns mer sånt.

Åh jag skulle verkligen vilja gå ett sådant :love: Någon som vet om/när/var det kan finnas? Jag bor i mälardalen så kan ju ta mig hyfsat enkelt lite varstans...
 
Jag bor 10mil från dig så kanske ja borde fixa ett sådant läger
😁 Vi har haft ett par sådana läger för barn och ungdomar så själva grunden finns redan. Om inte annat så är jag en av dom som utbildar mig till friskvårdsinstruktör inom sbk så kanske borde ha ett cirkelträningsläger
😁
 
Vi har också haft prova på helger tyvärr ha intresset varit svalt för detta men det är ett tag sedan nu
 
@Takire På Eriksöre camping på Öland är det hundvecka i juli varje år. Inte direkt ett läger men olika kurser och aktiviteter. Årets program har inte kommit än men här är förra årets; *Länk borttagen av moderatorn*

Det lät spännande! Att åka till Öland också då jag aldrig varit där och jag inbillar mig att det är något särskilt med både Öland och Gotland (där jag inte heller har varit) :laugh:.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag bor 10mil från dig så kanske ja borde fixa ett sådant läger
😁 Vi har haft ett par sådana läger för barn och ungdomar så själva grunden finns redan. Om inte annat så är jag en av dom som utbildar mig till friskvårdsinstruktör inom sbk så kanske borde ha ett cirkelträningsläger
😁


Jag skulle i alla fall vara enormt intresserad :D. Det borde inte vara omöjligt att hitta några fler heller om jag anstränger mig lite.
 
  • Gilla
Reactions: Is

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 880
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Om några månader är det sommar och jag har ganska mycket jag vill göra. Till exempel tror jag att jag vill åka på hundläger. Men var...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: Takire
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 331
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp