Bukefalos 28 år!

Hundmänniskor - hjälp mig !

Pansi

Trådstartare
Hej, jag har ett problem och tänkte rådfråga här.
En bekant har skaffat en valp som är ca 13 veckor idag, och redan när jag träffade honom och hunden förstod jag att detta aldrig skulle gå. Han är en allmänt slarvig person med noll känsla eller erfarenhet av hundar, hunden är en pitbull-liknande valp = statusgrej. Otroligt korkat, men nu är det så.
Jag träffade honom och valpen när den var 9 veckor, och när jag frågade lite om valpkurser, koppelträning, vaccination och sånt såg killen ut som ett frågetecken. Sedan träffade jag honom igår, och då låter det såhär; Hunden är helt dum i huvudet, den fattar ingenting, den har bitit min syster och ett litet barn, vad ska jag göra ?

Jag förklarade vänligt men bestämt att sådana som han inte har i närheten av hundar att göra, och att det faktiskt är hans ansvar att uppfostra hunden till en trevlig familjemedlem. Men sådant förstår inte han...
Så, omplacering, vart vänder man sig ?
Sökte på gamla trådar här men hittade inget, och den andra omplaceringstråden var inte heller så givande. Hundfrämjandet höll sig inom en 20 mils radie från stockholm, vi bor ju i Halmstad, och hittehund.nu verkade så... rörigt.

Är det någon som vet så är jag tacksam för tips. Egentligen är det inte mitt ansvar, men som djurvän vill jag inte se ännu en hund förstöras av idi*ter. Så, hjälp !
 
Sv: Hundmänniskor - hjälp mig !

Skicka hunden till mig. :mad:
Blir så arg och ledsen när folk skaffar hund sådär. :mad: :(
 
Sv: Hundmänniskor - hjälp mig !

Ring hundis genast!!

De har erfarenhet av sånt här och kan hantera det, ju tidigare de får hunden ju bättre är det.

//E
 
Sv: Hundmänniskor - hjälp mig !

Hittehund funkar jättebra, och är dessutom VÄLDIGT noga med var de omplacerar hundar.
(I och för sig är jag partisk eftersom jag har fått en av mina ljuvliga vovvar genom dem ;) )
 
Sv: Hundmänniskor - hjälp mig !

Sen när tar de sig an PB? Inte när jag jobbade med Hundis ialla fall. Varför vända sig till en omplacering "förening" och inte till rasklubb direkt. :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 934
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej alla hundmänniskor! Tänkte kolla om ni kan hjälpa mig med en sak.. Jag har en tik på ca 10 månader hon är wachtel/springer...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Luff
·
J
Övr. Hund Jag behöver skriva av mig och få hjälp att tänka och startar därför min första tråd på detta forum. Förra vintern tog jag och min man...
2
Svar
23
· Visningar
9 277
Senast: Fruentimber
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 863
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp