Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet nu varför den 6 åriga hunden gick sitt MH.... den har enligt SKK Avelsdata en kull född 2018.... Valparna är ännu inte reggade om man klickar på kullar och avkommor, men det står att den har 8 valpar när man tittar på hundinfon.

Jävla idioter!!
Fy fan :rage:
 
Jag vet nu varför den 6 åriga hunden gick sitt MH.... den har enligt SKK Avelsdata en kull född 2018.... Valparna är ännu inte reggade om man klickar på kullar och avkommor, men det står att den har 8 valpar när man tittar på hundinfon.

Jävla idioter!!

Fy fan!
Hunden var så jäkla ängslig att BÅDA ägarna var tvungna att gå med inne på banan för den kunde inte gå ifrån en av dem fast den andra höll i kopplet :(
Då kan ni gissa hur det såg ut när testledaren försökte gå iväg med den. Panik! :cry:

Skäms på sånt folk!! Skäms på dem som avlar på sån skit och skäms på dem som vill tvinga hunden igenom ett test den mentalt mår dåligt av :rage:
Undra hur det blir med kullen nu om hon inte klarar MHt?
 
Vi har varit hos mina föräldrar över helgen, vi har en liten stuga nere vid sjön så hundar och barn har badat, badat och badat lite till. Lyran som nu i sommar kommit på det här med simning har simmat som en galning - vi har fått hindra henne till att gå i sjön ett par gånger, hon hade simmat ihjäl sig annars :p

Pästen lyckades få ett litet sår på ena sidan av en trampdyna igår kväll, hon var måttligt sur imorse när hon endast fick gå kopplad. :meh:
 
Jag vet nu varför den 6 åriga hunden gick sitt MH.... den har enligt SKK Avelsdata en kull född 2018.... Valparna är ännu inte reggade om man klickar på kullar och avkommor, men det står att den har 8 valpar när man tittar på hundinfon.

Jävla idioter!!

Fy tusan! Kollade också och det såg ju inte vidare roligt ut på de få syskon som mentalbeskrivits heller. 2 av 3 hade 5 på skott, den ena med stora kvarstående rädslor. Dessutom ett syskon med Rapporteringskod A på utställning.
Stackars valpar(och valpköpare...), man kan hålla tummarna men de har då verkligen inte fått några bra förutsättningar. :cry:
 
Själv har jag bokstavligen lyft bort nån annans Engelska springer spaniel i halsbandet ute i skogen idag...🤢

Vi är på semester i vårt hus norrut och idag på förmiddagen åkte vi iväg till ett stort motions och sportområde för att vår hund behövde få lite nos stimulans samt mer långpromenad då markerna runt vårt hus är helt orörda från andra hundar och annat, samt det blir mest simträning och sök och apportering där.

Vi gick 7,5 spåret dit vi åkte och hade även vår hund lös långa sträckor då sikten är mycket god och hunden mycket lydig. När vi närmade oss mer befolkad del av området på hemvägen gick kan kopplad.

Där möter vi en man med lös hund som trots att han har god tid på sig att se oss, inte gör någon ansats att kalla in och koppla sin hund.
När han kommer närmre så ropar han åt oss ”det är ingen fara den är jättesnäll”. Vi svarar då ”är det en hanhund?” Och han svarar ”ja men han är jättesnäll!” Vi svarar på fortfarande hojt avstånd att vår inte är garanterat snäll mot annan hanhund. Han gör då en ansats att koppla sin hund men missar... den lösa hunden säger inget men har ett stelt och lite hukande kroppsspråk när den viker undan från sin husses försök att ta den i halsbandet och fortsätter fram mot vår.

Jag som inte hade vår hund just då, hade ingen lust att vidare dra denna märkliga situation så jag klev fram och mötte den analkande hunden och greppade den i halsbandet tills hussen kom fram och tog den, innan den hann fram till vår kopplade hund.

Hussen var glad och käck och verkade inte på något sätt tycka att nåt inte var frid och fröjd . Han kommenterade bara ” är det en Tollare?” Ja det är det. ” Ja de är ju fina men de kan ju bli lite sura på andra hundar”.

Jaha ja.... 🙄
Vår Tollare sa inte ett ljud och promenerade vidare med oss. Men ja - han kan bli sur på en annan hanhund, även om det inte gäller alla.
 
Husse och Sid blev påhoppade av en lös hund idag, med kopplet hängandes efter sig. Den hoppade upp på ryggen på Sid som blev rädd och husse blev chockad. Ägaren verkade totalt obrydd och en stund senare rusade vad som verkade vara ägarens andra hund fram..folk alltså? Och tur att det inte var vår äldsta, jag tror inte han hade accepterat att få en okänd hund över ryggen direkt..jag vet inte vad det var men nått mindre iaf.
 
What? Så de har parat först och typ.. får regga om de får till ett MH på den? På hunden som var sådär tokrädd? Snälla säg att jag missuppfattat något.
:cry: Stackars valpar. Fy för sådan avel!
Fy fan!
Hunden var så jäkla ängslig att BÅDA ägarna var tvungna att gå med inne på banan för den kunde inte gå ifrån en av dem fast den andra höll i kopplet :(
Då kan ni gissa hur det såg ut när testledaren försökte gå iväg med den. Panik! :cry:

Skäms på sånt folk!! Skäms på dem som avlar på sån skit och skäms på dem som vill tvinga hunden igenom ett test den mentalt mår dåligt av :rage:
Undra hur det blir med kullen nu om hon inte klarar MHt?
Fy tusan! Kollade också och det såg ju inte vidare roligt ut på de få syskon som mentalbeskrivits heller. 2 av 3 hade 5 på skott, den ena med stora kvarstående rädslor. Dessutom ett syskon med Rapporteringskod A på utställning.
Stackars valpar(och valpköpare...), man kan hålla tummarna men de har då verkligen inte fått några bra förutsättningar. :cry:

Jag blir så jävla ledsen när människor skiter totalt i djuren på det här sättet! De valparna har ju världens sämsta förutsättningar, och de kommer ju troligtvis säljas till människor som inte har koll på vare sig MH eller nedärvning av rädslor (och där med troligtvis inte är förberedda eller ha kunskap på hur man kan hantera dem), det troligaste är ju att de enbart ser till utseendet på hunden, och det bådar ju inte för ett lätt och lyckligt liv precis. Rädslor är ju något av det jobbigaste och svåraste att jobba med med hundar, och nedärvda medfödda rädslor är ju vidrigt...

Och blir ju ännu mer bitter på SKK att de tillåter efterhandsreggning av sådana sorters valpar :( . Tycker att alla efterhandsreggningar av "tjuvparningar" och annat borde generera avelsspärr på hela kullen, då skulle nog folk vara mer försiktiga i hur många "tjuvparningar" de får....
 
Jag blir så jävla ledsen när människor skiter totalt i djuren på det här sättet! De valparna har ju världens sämsta förutsättningar, och de kommer ju troligtvis säljas till människor som inte har koll på vare sig MH eller nedärvning av rädslor (och där med troligtvis inte är förberedda eller ha kunskap på hur man kan hantera dem), det troligaste är ju att de enbart ser till utseendet på hunden, och det bådar ju inte för ett lätt och lyckligt liv precis. Rädslor är ju något av det jobbigaste och svåraste att jobba med med hundar, och nedärvda medfödda rädslor är ju vidrigt...

Och blir ju ännu mer bitter på SKK att de tillåter efterhandsreggning av sådana sorters valpar :( . Tycker att alla efterhandsreggningar av "tjuvparningar" och annat borde generera avelsspärr på hela kullen, då skulle nog folk vara mer försiktiga i hur många "tjuvparningar" de får....
:bow:

SKK är verkligen sjukt flata när det gäller väldigt mycket.
Sen kan de lägga resusrer och tid på att kräva ett tredje regnr på en hund som redan har Svenskt reggnr, Svensk stamtavla, Svenskt pass. DET är viktigt för dem.
Det handlar om pengar givetvis.
 
Var hos @Voff i helgen och fick massor med kul träning och hundprat :love:

Hundarna skötte sig helt okej förutom att de tyckte väldigt synd om sig själva när de inte fick vara med i början :angel:
Annars gick det bra :D

Och jag fick även se att Gripa har blivit så mycket stabilare i fotpositionen även när vi går en längre stund utan att belöna eller ha bollen i vänsterhanden :) Hon har ju innan glidit fram och börjat tränga en hel del.

Får se om vi kaaaaanske gör bh-prov i september :nailbiting:
 
Var hos @Voff i helgen och fick massor med kul träning och hundprat :love:

Hundarna skötte sig helt okej förutom att de tyckte väldigt synd om sig själva när de inte fick vara med i början :angel:
Annars gick det bra :D

Och jag fick även se att Gripa har blivit så mycket stabilare i fotpositionen även när vi går en längre stund utan att belöna eller ha bollen i vänsterhanden :) Hon har ju innan glidit fram och börjat tränga en hel del.

Får se om vi kaaaaanske gör bh-prov i september :nailbiting:

Det var jättekul att träffa er, det tyckte både jag och maken. Och maken hävdar att BH-provet kommer ni att lösa utan problem så ni MÅSTE komma :D
Vi får klämma in en träningshelg till om vi hinner!
 
Nu är jag milimeter från att få ett totalt psykhaveri!

Sen klockan 12:30 (när jag kom hem från jobbet) har jag hört grannarnas hundar yla. De hade fixat någon som var här och rastade dem vid 16-tiden och då gjorde de utfall mot Skägget och Mamma Mu som satt på andra sidan vårat staket. Det var ett jäkla liv och Mamma Mu härsknade till. Sen var de hemma max 2 timmar och åkte igen. Åter igen detta jäkla ylande och skällande. Det är som ett ständigt tinitus :mad::arghh:
 
Nåväl. Jag och Helga drog till skogs i ett par timmar för att slippa oljudet från grannkåken.
Supersvettigt och sjukt mycket klägg i skogen. Gick upp till sjön där Helga fick plaska runt som hon ville på äkta Schäfermanéer. Vatten och en pinne är allt en Schäfer behöver :D

Pinnen skulle givetvis med hem!

JE9hXBu.jpg

3euKZYV.jpg
t73HK0u.jpg
 
Den enda motionen vi pallar nu... Haft tikbesök hela helgen, så har inte sovit speciellt mycket (hon saknade sin matte och ville INTE vara bortständ... alternativet att ha henne lös med de 6 hanarna hon INTE skulle paras med var liksom inte ett alternativ...). Ingen hängning, men flera "skott i mål", så nu återstår bara den bittra och inte så hoppfulla väntan på dräktighetstecken...

Nu ligger hela högen på mig i soffan och sover, och jag är sååå nöjd över att ha satt upp rullgardiner så att det går att lura kroppen att det är sovdags kl 21:30!
IMG_20180724_193510_776.jpg
 
Den enda motionen vi pallar nu... Haft tikbesök hela helgen, så har inte sovit speciellt mycket (hon saknade sin matte och ville INTE vara bortständ... alternativet att ha henne lös med de 6 hanarna hon INTE skulle paras med var liksom inte ett alternativ...). Ingen hängning, men flera "skott i mål", så nu återstår bara den bittra och inte så hoppfulla väntan på dräktighetstecken...

Nu ligger hela högen på mig i soffan och sover, och jag är sååå nöjd över att ha satt upp rullgardiner så att det går att lura kroppen att det är sovdags kl 21:30!Visa bifogad fil 17537

Håller tummarna för valpar!
 
Det var jättekul att träffa er, det tyckte både jag och maken. Och maken hävdar att BH-provet kommer ni att lösa utan problem så ni MÅSTE komma :D
Vi får klämma in en träningshelg till om vi hinner!

Jag tror att jag och mina nerver behöver öva mer än Gripa :angel::D

Ja en till träningshelg hade ju varit skitkul om vi hann med!
 
Jag tror att jag och mina nerver behöver öva mer än Gripa :angel::D

Ja en till träningshelg hade ju varit skitkul om vi hann med!

Se BH-provet som en övning :)
Maken är ju själv en riktig nerv-människa vilket kostade honom första BH-provet med förra tiken. Men redan några veckor senare testade han igen och då gick det. Det är bara att nöta på, ha kul och se det som en lärdom :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
924
· Visningar
49 239
Senast: mysboll
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 978
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp