Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är 35 grader här idag. Rinner ju om en konstant :wtf:

Ikväll tror jag det får bli en cykeltur. När det blivit svalare...
 
Det är 35 grader här idag. Rinner ju om en konstant :wtf:

Ikväll tror jag det får bli en cykeltur. När det blivit svalare...

Vi hade 36 grader här, I SKOGEN. Fy tusan. Inte för att mina verkar påverkade ens? Får hålla dom kopplade i perioder för att jag tror att dom ska springa ihjäl sig i värmen. :cautious:
 
Vi fick nog av värmen i storstan och drog upp mot fjällen idag. På väg upp hittade vi en fantastisk långgrund strand som nästan var helt öde :love:

Grabbarna gick bananas :banana:

699E04B1-E462-4DB7-8EC0-0BA7CBD88D45.jpeg
 
Asni har gett oss två hjärtattacker idag :nailbiting:
Först så dök hon in under Tinja när hon sprang, fick en smäll så hon snurrade runt och gjorde illa ena baktassen, skrek och vägrade stödja på benet. Alltså jäklar vad rädd jag blev! Dock kunde jag inte se något och efter mattegos i några minuter så var det som att det aldrig hänt. Phew.
Dock så bestämde hon sig ca 5 minuter senare för att ta världens jäkla skutt över en tröskel. Hon har dock noll kroppskontroll och landar face first och slår i frambenen :nailbiting: Hon pep inte denna gången men haltade. Det gick som tur var över efter ca 10 minuters vila, men satans vad rädd jag var över att hon skulle fått någon permanent skada :crazy: (Ja, jag är nojig som få :o)

Den här valpen alltså. Jag kommer bli gråhårig på en vecka :rofl:
 
Vi har hängt vid en sjö tillsammans med några vänner och deras hundar, väldigt trevligt och lagom såhär i värmen.

Svansson tyckte dock att det var en bra idé att lägga sig i tuggummi som kletade fast under magen. :grin: (seriöst, vad är det för fel på folk som spottar ut tuggummi på badplatser?!)
Dessutom tog han sin uppgift som livräddare på största allvar så han har berättat för mig varenda gång någon har hoppat i vattnet - gissa vem som är rätt trött efter ett sånt hårt arbetspass. :D
 
Suckar lite åt mina damer som inte har vett nog att uppskatta vatten. Det vore SÅ praktiskt nu om de kunde gilla att simma lite, för vi har ca 1,5km till en sjö där de skulle kunna bada, om man tex slängde i en dummy som de fick simma ut och hämta eller så. (Ingen strand, men det går att komma ner i vattnet). Hade ju varit hur bra som helst nu när det är varmt. Istället har jag en hund som ibland kan tänka sig att få vatten på magen, och en som med extrem övertalning kan tänka sig att doppa en tass eller två. Och det blir ju varmt för dem också, de orkar inte hålla igång och träna som vanligt :grin:

Skulle också vilja att de var mindre till storleken, var lite mer glada i mental träning och inte hade något direkt intresse för vilt (eller åtminstone större intresse av att lyssna på mig än att kasta sig efter vilt).

Perfekt kväll för att sitta och kolla igenom alla hundrasbeskrivningar på SKKs hemsida :p
 
Suckar lite åt mina damer som inte har vett nog att uppskatta vatten. Det vore SÅ praktiskt nu om de kunde gilla att simma lite, för vi har ca 1,5km till en sjö där de skulle kunna bada, om man tex slängde i en dummy som de fick simma ut och hämta eller så. (Ingen strand, men det går att komma ner i vattnet). Hade ju varit hur bra som helst nu när det är varmt. Istället har jag en hund som ibland kan tänka sig att få vatten på magen, och en som med extrem övertalning kan tänka sig att doppa en tass eller två. Och det blir ju varmt för dem också, de orkar inte hålla igång och träna som vanligt :grin:

Skulle också vilja att de var mindre till storleken, var lite mer glada i mental träning och inte hade något direkt intresse för vilt (eller åtminstone större intresse av att lyssna på mig än att kasta sig efter vilt).

Perfekt kväll för att sitta och kolla igenom alla hundrasbeskrivningar på SKKs hemsida :p

Floki och Tonto verkar inte ha märkt att det är varmt? Tänkte att dina hundar om några borde uppskatta värmen. :p Rollo har det däremot jobbigt. :(
 
Floki och Tonto verkar inte ha märkt att det är varmt? Tänkte att dina hundar om några borde uppskatta värmen. :p Rollo har det däremot jobbigt. :(
Det tycker jag också att de borde! Men Ebrah är skendräktig och Aysu gillar inte när hon inte kan svalka sig någonstans. Men det är klart, de senaste veckorna har jag motionerat dem ganska rejält och jättetidigt på morgonen, så de är ju lugna resten av dagen då. Om jag inte hade gjort så, då hade de säkert varit mer igång under dagen. Nästa vecka ska det dock bli svalare.. Stämmer det så återgår jag till att motionera dem efter jobbet. Tror jag. Det är helt underbart ute på mornarna..
 
Det tycker jag också att de borde! Men Ebrah är skendräktig och Aysu gillar inte när hon inte kan svalka sig någonstans. Men det är klart, de senaste veckorna har jag motionerat dem ganska rejält och jättetidigt på morgonen, så de är ju lugna resten av dagen då. Om jag inte hade gjort så, då hade de säkert varit mer igång under dagen. Nästa vecka ska det dock bli svalare.. Stämmer det så återgår jag till att motionera dem efter jobbet. Tror jag. Det är helt underbart ute på mornarna..

Ja jämför man med vädret på dagen och eftermiddagen så är morgonen helt klart skönast! Kliver up vid 5 för att dra till jobbet och då är det typ 21 grader. :eek:
 
Har flytt värmen till stugan i fjällen och måste bara hem för att hämta med hundmat men sen ska jag tillbaka en vecka eller så till. Pallar inte värmen hemma och hundarna njuter av våra lugna små strapatser här pga valp.
 

Bifogade filer

  • DSC_1295.JPG
    DSC_1295.JPG
    190,4 KB · Visningar: 40
Har flytt värmen till stugan i fjällen och måste bara hem för att hämta med hundmat men sen ska jag tillbaka en vecka eller så till. Pallar inte värmen hemma och hundarna njuter av våra lugna små strapatser här pga valp.

Hur är vädret? Funderar på att fly värmen.
 
Hur är vädret? Funderar på att fly värmen.
Episkt. Jag har gått i långbyxor?! Utan att dö. Idag var det iofs tryckande varmt och det brakade loss ett oväder sen på em men bortsett från det så är det verkligen kanon. Knappt några mygg heller,dom har torkat bort 🙂
 
Ja jämför man med vädret på dagen och eftermiddagen så är morgonen helt klart skönast! Kliver up vid 5 för att dra till jobbet och då är det typ 21 grader. :eek:
Helt tokigt. Idag började vi vår cykeltur vid 5. Det var ganska skönt då. Imorgon blir det liknande... Försöker fundera ut om jag ska gå hyfsat fin promenad och släppa i tråkig rastgård, eller gå tråkig promenad och släppa i kommunens största rastgård (som är minst dubbelt så stor som den förstnämnda). Damerna springer av sig även i den förstnämnda, men de springer inte jättemycket. Vet inte om de skulle springa mer i en större eller om de helt enkelt blir uttråkade av rastgårdar. Vågar inte släppa på mina vanliga ställen nu, för det är helt proppfullt med vilt där, framförallt vid 5 på morgonen...
 
Asni har gett oss två hjärtattacker idag :nailbiting:
Först så dök hon in under Tinja när hon sprang, fick en smäll så hon snurrade runt och gjorde illa ena baktassen, skrek och vägrade stödja på benet. Alltså jäklar vad rädd jag blev! Dock kunde jag inte se något och efter mattegos i några minuter så var det som att det aldrig hänt. Phew.
Dock så bestämde hon sig ca 5 minuter senare för att ta världens jäkla skutt över en tröskel. Hon har dock noll kroppskontroll och landar face first och slår i frambenen :nailbiting: Hon pep inte denna gången men haltade. Det gick som tur var över efter ca 10 minuters vila, men satans vad rädd jag var över att hon skulle fått någon permanent skada :crazy: (Ja, jag är nojig som få :o)

Den här valpen alltså. Jag kommer bli gråhårig på en vecka :rofl:
Låter som min yngsta när hon var valp förra året! Ingen kroppskontroll what so ever och skadade benen hela tiden så hon skrek och haltade. Visst blev man rädd ett antal ggr :nailbiting:
En gång skadade hon sig faktiskt riktigt illa så hon fick in och röntgas och gå på smärtis. Gick ett par veckor innan hon travade helt rent. Men annars är inte valpar så ömtåliga mest gnälliga :D
 
Jag fick rakat ner Skägget rejält i dag. Kapade även massor av benhår och skägget. Han hade så ont av värmen.
Sen blev det dusch och manikyr så nu är han i tipp topp inför i morgon när han ska med mig och sonen på Vann SPA :)
 
Vi hade 36 grader här, I SKOGEN. Fy tusan. Inte för att mina verkar påverkade ens? Får hålla dom kopplade i perioder för att jag tror att dom ska springa ihjäl sig i värmen. :cautious:

Ja Gripa springer också runt en hel del. Fattar inte hur hon orkar O_o Själv smälter man ju bort :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: em76
·
Svar
1 090
· Visningar
58 862
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 471
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp