Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade av att Gibbs kissade ner hela deras sovinhägnad. Stackars liten, så kissnödig! Då rastades de vid 21.30 ändå, men eftersom det var så varmt ute gick de ju in och skyfflade i sig vatten.

Nåja, fick ju golven våttorkade.
 
Vaknade av att Gibbs kissade ner hela deras sovinhägnad. Stackars liten, så kissnödig! Då rastades de vid 21.30 ändå, men eftersom det var så varmt ute gick de ju in och skyfflade i sig vatten.

Nåja, fick ju golven våttorkade.
Detta märkte jag imorse också. Vi gick ut på den tröskade åkern bredvid vårt hus för jag ville kolla till päronträdet längre upp igår vid 9ish. När vi kom tillbaka hällde ju Chiko i sig vatten. Imorse när jag gick upp trampade jag i en kisspöl i sovrummet med hunden bredvid. Då har han kissat på sig i sömnen och fattade inte alls vad jag svor till åt när jag höll på att halka omkull. :meh:

Jag lyckades iaf torka golvet i sovrummet utan att väcka vare sig barn eller sambo, det är ju en bragd i sig själv :D
 
Asni har gett oss två hjärtattacker idag :nailbiting:
Först så dök hon in under Tinja när hon sprang, fick en smäll så hon snurrade runt och gjorde illa ena baktassen, skrek och vägrade stödja på benet. Alltså jäklar vad rädd jag blev! Dock kunde jag inte se något och efter mattegos i några minuter så var det som att det aldrig hänt. Phew.
Dock så bestämde hon sig ca 5 minuter senare för att ta världens jäkla skutt över en tröskel. Hon har dock noll kroppskontroll och landar face first och slår i frambenen :nailbiting: Hon pep inte denna gången men haltade. Det gick som tur var över efter ca 10 minuters vila, men satans vad rädd jag var över att hon skulle fått någon permanent skada :crazy: (Ja, jag är nojig som få :o)

Den här valpen alltså. Jag kommer bli gråhårig på en vecka :rofl:

Alltså det här med skador...
Är så glad att jag tecknade en högre summa på försäkringen för jädrans vad valpen far runt helt obehärskat. Voltar, landar på ansiktet och slår i alla möjliga kroppsdelar. Det här med att vara stilla är inte riktigt valpens grej när hon är vaken och pigg :eek:
 
Alltså det här med skador...
Är så glad att jag tecknade en högre summa på försäkringen för jädrans vad valpen far runt helt obehärskat. Voltar, landar på ansiktet och slår i alla möjliga kroppsdelar. Det här med att vara stilla är inte riktigt valpens grej när hon är vaken och pigg :eek:
Samma här! Helt vansinnigt hur de far runt :nailbiting: Asnis lösning på att bli tillbakahållen, typ när hon vill gå ner från soffan eller sängen, är att försöka ta världens skutt och kasta sig över händerna :eek: Som sagt. -5 självbevarelsedrift.
 
Vi har hängt vid en sjö tillsammans med några vänner och deras hundar, väldigt trevligt och lagom såhär i värmen.

Svansson tyckte dock att det var en bra idé att lägga sig i tuggummi som kletade fast under magen. :grin: (seriöst, vad är det för fel på folk som spottar ut tuggummi på badplatser?!)
Dessutom tog han sin uppgift som livräddare på största allvar så han har berättat för mig varenda gång någon har hoppat i vattnet - gissa vem som är rätt trött efter ett sånt hårt arbetspass. :D
Haha var tacksam att Svensson endast vill berätta att någon hoppar i. Ascot vill hoppa i efter varje gång någon hoppar i vattnet :arghh:, att personen råkar hoppa i vid bryggan 30 meter bort och inte vid vår brygga har ingen betydelse utan han vill verkligen kolla att alla är ok - inte för att han gör ngt direkt förutom att simma runt personen :meh:. Han börjar dock lära sig att han inte får simma efter någon som inte är familj.
 
Haha var tacksam att Svensson endast vill berätta att någon hoppar i. Ascot vill hoppa i efter varje gång någon hoppar i vattnet :arghh:, att personen råkar hoppa i vid bryggan 30 meter bort och inte vid vår brygga har ingen betydelse utan han vill verkligen kolla att alla är ok - inte för att han gör ngt direkt förutom att simma runt personen :meh:. Han börjar dock lära sig att han inte får simma efter någon som inte är familj.
Haha å Ascot! :love: Tycker det är fint att han ändå vill rädda alla, det är ju lurigt med vatten :cool:

Svansson försöker mest rädda familjen, vilket innebar att han höll på att dränka sambon som snorklade för några år sedan :o Så nu får han bara vara med när alla vet om att han vill rädda en :angel:
 
Min nästan friska hund gick till veterinären för att fysio trodde att skälet till att han inte riktigt rör sig rätt kanske beror på magen.

Vilken bulldozer till veterinär vi fick möta! Hon drog igång en jättedyr och omfattande magutredning efter att bara kallt konstaterat att han har ont i magen... jag ba WHOA? Jag hade trott att det ganska enkelt skulle gå att få ett ja/nej på om det var sannolikt att magen kunde orsaka problemen. Min plan var att köra igång lite mer som vanligt med fysisk aktivitet och se om det gav någon mer information. Men det kändes onödigt att göra det utan att vända på en sten till först...

Nu ska jag få dagmatte att spela med på foderbyte också. Hon tycker jag pjoskar.

Jag är så himla trött på den här långbänken :arghh:
 
Samma här! Helt vansinnigt hur de far runt :nailbiting: Asnis lösning på att bli tillbakahållen, typ när hon vill gå ner från soffan eller sängen, är att försöka ta världens skutt och kasta sig över händerna :eek: Som sagt. -5 självbevarelsedrift.
Just därför är jag en ivrig förespråkare av att valpar ska vara UTE. Mycket mindre skaderisk när inte underlaget är så halt som golv!
 
Just därför är jag en ivrig förespråkare av att valpar ska vara UTE. Mycket mindre skaderisk när inte underlaget är så halt som golv!
Jag instämmer! Vi försöker hålla rusande på golv till ett minimum. Dock är stenarna nere vid vattnet typ lika släta som golv :o Så hon får inte så bra grepp ändå. Men vi håller henne nere på sanden och på gräset så gott det går.
 
Just därför är jag en ivrig förespråkare av att valpar ska vara UTE. Mycket mindre skaderisk när inte underlaget är så halt som golv!
Ja gud. Lilleman här hemma har dundrat in i väggar och element ganska rejält. :nailbiting: Inga tjut dock så tror inte det varit nån större fara.
Men så fort han blir aktiv inne så är det dags att gå ut. Att sen få en valp och en yvig tvååring att tagga ner när de kommer in är ju en annan femma, men det går oftast ganska fort nu.
 
Huliganer :D

OSoDlRs.jpg

h4L6ilZ.jpg
 
Ja gud. Lilleman här hemma har dundrat in i väggar och element ganska rejält. :nailbiting: Inga tjut dock så tror inte det varit nån större fara.
Men så fort han blir aktiv inne så är det dags att gå ut. Att sen få en valp och en yvig tvååring att tagga ner när de kommer in är ju en annan femma, men det går oftast ganska fort nu.
När Olle var valp sprang han in i en stor sten vi har på gården. Alltså full fart till tvärstopp. Tur bedlisar är tåligare än man tror 😁
 
När Olle var valp sprang han in i en stor sten vi har på gården. Alltså full fart till tvärstopp. Tur bedlisar är tåligare än man tror 😁
Yikes!
Sherlock sprang rakt in i en lyktstolpe så det klongade till riktigt rejält en gång. Han tjöt till men det var nog mest av överraskning för sen var han som vanligt igen. Tur indeed! :D
 
Kom precis hem till det här... Äggskal överallt och någon (troligen Aysu) har ätit ett paket ballerinakakor samt några tacobröd... Hundskrällen!
 

Bifogade filer

  • 20180801_151301.jpg
    20180801_151301.jpg
    174,8 KB · Visningar: 68
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
774
· Visningar
40 534
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 447
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp