Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det skulle jag inte vara och jag är nojig. Rollo åt typ en påse med godis som hade plastförpacking runt varje godis. Han klarade det jättebra. :cautious:
Låter bra. Jag tänker ju att det inte borde vara värre än att det kanske ser lite.. speciellt ut när det kommer ut där bak sedan. Dumma hund. Hon kom inte ens och hälsade på mig när jag kom hem från jobbet, utan låg platt i sängen och såg otroligt skyldig ut, så jag förstod direkt att hon hittat på hyss... Hon vet verkligen vad som är ok och inte i alla fall, även om hon ibland inte bryr sig :p
 
Hästarna har flyttat in på betet intill sommarstugan och Puck rapporterar högljutt när de syns till och/eller rör sig :angel: Men godis funkar väldigt bra och hon lyssnar ganska ok även om hon skuttspringer skällandes mot dem så försöker hon inte springa in i hagen utan hejdar sig strax innan och kommer sedan till en. Tur att hästarna tar det väldigt coolt och knappt viftar på ett öra.

Nu kom Puck precis medan hästarna står bara några meter härifrån, inte ett ljud. :D

Tillägg sisådär femton minuter senare: Hon ser sig som gårdens vakthund :o hästarnas ägare kom precis gående upp på vägen och Puckot skällde medan hon sprang mot dem helt döv :o Men hon skuttade mest runt dem och talade högt om att det var nya människor här :angel: Sen kom hon in igen och vi kunde koppla henne och ge henne godis. Betydligt bättre än förrförra gången då hon blev snudd på omöjligt att fånga in :o:o hon slutade skälla och nu vågade hon också ta emot en godis från en av dem.
Sen skällde hon bara när de tog hästarna ut ur hagen, de där stora fyrbenta hundarna rörde ju på sig :angel:
Det får bli godis godis godis :D
 
32 grader varmt idag. Nya rutiner på dagis:

Vi vidtar följande åtgärder i denna extrema värme:
1. Hundarna kommer serveras vatten med lite våtfoder i, för att se till att de får i sig ordentligt. Detta ger vi enskilt till var och en för att säkerställa att de får i sig vattnet.
2. Fläktarna går för fullt, (vi köpte dem innan värmen kom på allvar, nu är de svåra att få tag i).
3. De hundar som är extra känsliga för värme, trubbnosiga raser, får blöt handduk efter promenad.
4. Promenaderna kommer endast bestå av korta rastningar och inte på asfaltsunderlag.

Med vänlig hälsning, personalen
 
Sonen och jag är på SPA och Skägget fick följa med. Skålar, bajspåsar och tuggben väntade på rummet.
Nu har vi spaat klart för dagen och ska gå en långpromenad i omgivningarna. :)
20180801_154649.jpg
 
Nej, jag sa att man eliminerar en del skaderisker som beror på hala golv. Det är fullt naturligt att en valp är hämningslös, ute som inne.

Ja, det förstår jag och kan hålla med om. Mitt svar dock handlade om MIN valp som INTE är hämningslös inomhus utan bara utomhus. Jag delade alltså min personliga erfarenhet och inget annat, men fick ett onödigt svar om att ”Ja, det är en valp?”. Kändes bara jätteonödigt av dig att svara på det viset på min personliga erfarenhet.
 
Ja, det förstår jag och kan hålla med om. Mitt svar dock handlade om MIN valp som INTE är hämningslös inomhus utan bara utomhus. Jag delade alltså min personliga erfarenhet och inget annat, men fick ett onödigt svar om att ”Ja, det är en valp?”. Kändes bara jätteonödigt av dig att svara på det viset på min personliga erfarenhet.


Fast lugn och fin tänker jag 😄

Jag tror @Migo mfl svarade lite utifrån att du bla skrev att ”tur att du har en försäkring” osv för valpen far runt allmänt på ansikte/huvud/baklänges och diverse .

Det är en valp och de är såna - typ noll gånger de skadar sig, bara givetvis man inte som ägare erbjuder dem att rasa runt vid kanten av ett stup 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
774
· Visningar
40 474
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 445
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Sytråden del 4
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp